Hankook dostarcza opony do Audi RS 4 Avant

14 lutego 2018, 9:41

Po modelach Audi TT RS i RS 5 Coupé przyszedł czas na Audi RS 4 Avant. Już na targach IAA 2017 szersza publiczność mogła podziwiać najnowszy model Audi Sport serii RS na oponach Hankook. Tak jak pierwowzór wszystkich modeli RS, czyli Audi Avant RS2, również nowe Audi RS 4 łączy jako Avant w tym samym stopniu styl sportowy i właściwości użytkowe na co dzień.

Stały napęd na wszystkie koła i moc 450 KM są wykorzystywane podczas jazdy w bezpieczny sposób dzięki produkowanym seryjnie oponom 19- i opcjonalnie 20-calowym, m.in. typu Hankook Ventus S1 evo². Dzięki temu każdy samochód może też korzystać z redukującej hałas technologii „sound absorber®”.

Po Audi TT RS i Audi RS 5 Coupé producent opon Hankook dostarcza opony na fabryczne wyposażenie dla nowego Audi RS 4 Avant. Zgodnie z tradycją pierwszych modeli RS również w tym przypadku zastosowany został mocny silnik V6 Biturbo, który dzięki momentowi obrotowemu 600 Nm i masie mniejszej o 80 kg w porównaniu do modelu poprzedniego z pewnością sprosta oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających kierowców sportowych. Stały napęd na wszystkie koła w połączeniu z 19- lub 20-calowym ogumieniem zapewnia niezbędną trakcję i przyspieszenie rzędu 4,1 s od 0 do 100 km/h. Pierwsze pojazdy trafiły do nowych właścicieli już na początku roku. Ich wyposażenie fabryczne obejmuje opony 265/35 R 19 98Y XL (seryjnie) lub 275/30 R 20 97Y XL (opcjonalnie), m.in. marki Hankook Ventus S1 evo², w której zastosowano technologię redukcji hałasu „sound absorber®”.

Firma Audi Sport GmbH czerpie w modelach RS inspirację ze sportów motorowych nie tylko w zakresie wyglądu – każdy model RS sprawdzi się bez zarówno podczas codziennego użytku, jak i wyścigów. To samo dotyczy oczywiście zamontowanego ogumienia, które oprócz typowych w branży testów musi przy maksymalnej prędkości pozytywnie zaliczyć również dziesięć okrążeń na legendarnej trasie Nordschleife toru Nürburgring. Odpowiednio do samochodu opony Hankook wchodzące w skład wyposażenia fabrycznego Audi RS 4 Avant zapewniają też sportowe zachowanie podczas jazdy. Dodatkowo inżynierowie Hankook z niemieckiego centrum projektowania oprócz dobrej przyczepności i precyzyjnego zachowania podczas jazdy nie pominęli też aspektu wygody i długiej żywotności. Ponieważ dopiero opony, które znakomicie radzą sobie zarówno na co dzień, jak i w sporcie, może być zatwierdzone przez Audi Sport jako wyposażenie fabryczne.

W trakcie testów flagowa opona Hankook UHP potwierdziła, że nie tylko nadaje się do zastosowań sportowych, ale cechują ją też długa żywotność, wygoda i bezpieczeństwo. Krótkie drogi hamowania i parametry na mokrej nawierzchni są możliwe dzięki zastosowaniu do produkcji bieżnika nowoczesnej mieszanki z polimeru styrenu i krzemionki. Technologia wielopromieniowej konstrukcji bieżnika i lekki karkas z włókien wiskozowych (rayon) zapewniają podczas jazdy optymalną powierzchnię styku opony, a tym samym maksymalny kontakt z jezdnią. Innowacyjna, inspirowana wyścigami DTM trzywarstwowa konstrukcja bloku ze specjalnym układem schodkowym zewnętrznych bloków żebra zapewnia ponadto równomiernie wysoką przyczepność także przy zaawansowanym stopniu zużycia oraz znakomite właściwości trakcyjne i skuteczność hamowania przez cały cykl życia opony.

Opracowana przez Hankook technologia „sound absorber®” redukuje w szczególności hałas we wnętrzu. Technologia ta została już zastosowana w obecnym ogumieniu fabrycznym modeli Audi SQ7 i RS 5 Coupé. Redukcja typowego dla opon sportowych o małym przekroju silnego hałasu we wnętrzu przy wysokich prędkościach była kluczowym aspektem w fazie prac projektowych, których celem było uzyskanie wydajnych opon zapewniających jednocześnie komfort jazdy. Inżynierowie Hankook dostosowali własną, stosowaną dotąd w dużych, mocnych SUV-ach technologię „cichych opon” – „sound absorber®” – do flagowej opony dla samochodów osobowych – Ventus S1 evo².

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

janusz.jan, 23 lutego 2018, 18:00 0 0

Miałem już okazję wypożyczać w Panek nowe modele Audi i jeśli chodzi o jazdę nimi na długich odcinkach i na trudniejszych terenach to dają sobie nawet dobrze radę...

Odpowiedz