W całej gamie części zamiennych klocki hamulcowe należą do grupy szczególnej i mają olbrzymi wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Klocki hamulcowe GIRLINGa są konstruowane z myślą o zapewnieniu parametrów hamowania identycznych z fabrycznymi, jakimi legitymuje się nowy samochód wyjeżdżający z salonu. W mieszance ciernej klocków GIRLINGa wykorzystane są najnowocześniejsze komponenty, a w odpowiedniej fazie produkcji klocki są wypalane, aby uwolnić z mieszanki ciernej resztki gazów. Dzięki temu, w połączeniu z odpowiednią techniką produkcji, udaje się zrealizować cztery najważniejsze cele: skuteczne hamowanie, zminimalizowanie zjawiska „faddingu", czyli utraty siły hamowania przy obciążeniach termicznych, „zaprogramowane” zachowanie się klocka w wysokich temperaturach, wysoką trwałość połączenia klejowego pomiędzy warstwą cierną a płytką.
Większość producentów klocków stosuje różne techniki redukcji pisków, jakie powstają podczas hamowania. Najpopularniejszą metodą jest powlekanie tylnej części płytki swego rodzaju „gumowy lakier”, który redukuje drgania klocka w zacisku. GIRLING stosuje najbardziej zaawansowane rozwiązania. Na płytkach naklejane są specjalne nakładki antywibracyjne – tak zwane „shimy”. Do każdego rodzaju zacisku kształt ten jest dobierany indywidualnie.
GIRLING kontroluje zachowanie się klocków w pełnym zakresie temperatur. W temperaturach rzędu 9000C spada współczynnik tarcia klocka po to, aby ochronić tarczę przed zniszczeniem. Warto dodać, że typowe klocki hamulcowe w samochodach osobowych rozgrzewają się podczas pracy od 200 do 800 oC.
Katalogi z klockami hamulcowymi GIRLINGa są dostępne w formie drukowanej, na płytach CD i na stronie: http://www.girlingauto.com/pl/
Produkty można nabyć w AD Polska. Kontakt: http://mapa.adpolska.pl/map.php.
Komentarze