Nowoczesne oleje napędowe o bardzo niskiej zawartości siarki (ULSD) jak i pierwsza generacja biodiesla produkowana z olejów roślinnych i zwierzęcych (FAME) zawierają zwiększoną ilość emulsji wodnej, co może prowadzić do zniszczenia systemów wtrysku. Sogefi opracowało technologię Diesel3Tech, która zapewnia co najmniej 95 proc. eliminację wody przy wysokich natężeniach przepływu paliwa.
Połączenie trzech wysokowydajnych mediów filtracyjnych Sogefi gwarantuje maksymalny stopień separacji wszystkich rozmiarów kropel wody, niezależnie od typu biopaliwa lub mieszanki paliwowej, co sprawia trudności konwencjonalnym separatorom wody.
Technologia Diesel3Tech chroni nawet przed najmniejszymi kroplami o średnicy 60 µm, które wytrącają się z paliw nowej generacji. By zrozumieć procesy formowania się kropli wody i jej separacji z oleju napędowego, konieczne były ponad trzy lata badań.
Sogefi Filter Division daje gwarancję kompatybilności z najnowszymi rodzajami paliw. Nowa technologia została zaaprobowana do użytku z paliwami zawierającymi do 50 proc. biodiesla zarówno w Europie, jak i Ameryce Północnej. Ford wybrał Diesel3Tech do swoich najnowszych półciężarówek z serii F na rynku amerykańskim.
Komentarze