Strategiczna współpraca Lotos Oil z Inter Cars

25 stycznia 2010, 0:00

Spółka Lotos Oil poinformowała o podpisaniu umowy o strategicznej współpracy w rozwoju handlu i dystrybucji z firmą Inter Cars S.A. Takimi słowami o współpracy wypowiadają się przedstawiciele obu stron:

Ta umowa to dla bardzo ważny krok w rozwoju sprzedaży – zapewnia Jacek Neska, prezes spółki Lotos Oil SA. – Proszę zwrócić uwagę, że Inter Cars jest nie tylko liderem rynku części i akcesoriów, ale też współpracuje w różnej formie z siecią około tysiąca warsztatów samochodowych. To jest prawdziwy wymiar naszej umowy.

Z naszej perspektywy ostatnie kilka lat, to czas fundamentalnych zmian w modelu dystrybucji środków smarnych. Jeszcze kilka lat temu, podstawowym ogniwem była hurtownia olejowa. Dziś miejsce to zajęły firmy takie, jak Inter Cars, które poprzez sieć swoich filii docierają bezpośrednio do warsztatów – wyjaśnia Robert Kierzek, wiceprezes zarządu Inter Cars S.A. – Od kilu lat notujemy stały dwucyfrowy wzrost sprzedaży olejów. Ważne jest i to, że dziś żaden warsztat nie kupuje na zapas, tylko pod konkretne czynności obsługowe. Zatem jeżeli ilość zamówień nie spada, lecz rośnie – to znaczy, że warto współpracować z dobrym partnerem.

Z danych przesyłanych przez członków Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, wynika, że o ile w porównaniu analogicznych okresów sprzedaży (I półrocze 2009 do 2008) w segmencie samochodów osobowych odnotowano 3% wzrost sprzedaży, to markowe oleje Lotos notują wzrost 7%. Z kolei w grupie samochodów ciężarowych i maszyn roboczych z tych samych danych wynika 5% spadek sprzedaży, gdy tymczasem sprzedaż olei TURDUS wzrosła o 33%. Lotos Oil może zapisać 2009 r. po dodatniej stronie bilansu. Co więcej dzięki żmudnej pracy istnieją wszelkie przesłanki, by patrzeć z optymizmem na nadchodzące miesiące. – Wdrażaliśmy plan antykryzysowy, który przełożył się wprost na naszą aktywność marketingową. Wymienialiśmy opakowania, wprowadzaliśmy nową rodzinę olejów Quazar. Wreszcie walczyliśmy o każda tonę na kurczącym się rynku. Moim zdaniem nasze wyniki to sukces. W efekcie utrzymaliśmy dobry poziom sprzedaży na rynku olejów silnikowych – podkreśla prezes Neska.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!