Technologie Delphi pomocne w dostosowaniu systemów klimatyzacji do nowych przepisów

15 września 2009, 0:00

Delphi współpracuje z producentami samochodów nad opracowaniem technologii klimatyzacji wykorzystującej nowy czynnik chłodniczy – R-1234yf, który będzie znacznie bardziej przyjazny dla środowiska niż stosowany obecnie.

Systemy ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) przyczyniają się do wzrostu globalnego ocieplenia poprzez zużycie energii w trakcie działania systemu oraz w wyniku wycieku czynnika chłodniczego do atmosfery. Wpływ czynnika chłodniczego na klimat został zdefiniowany jako Potencjał Globalnego Ocieplenia (GWP).

Czynnik R-1234yf posiada wskaźnik „Potencjał Globalnego Ocieplenia” (GWP) na poziomie 4, co w porównaniu z dotychczas stosowanym czynnikiem R-134a – mającym GWP na poziomie 1,430 – oznacza, że nowe systemy stosujące R-1234yf są znacznie bardziej przyjazne dla środowiska niż dotychczasowe systemy klimatyzacji.

W 2006 roku Unia Europejska zabroniła stosowania czynników chłodniczych o GWP wyższym niż 150 dla wszystkich nowo aprobowanych typów samochodów od roku 2011, a we wszystkich nowych samochodach od roku 2017.

Ponadto rząd federalny USA chce wprowadzić, poprzez Agencję Ochrony Środowiska i Krajowy Zarząd Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, prawodawstwo i przepisy zachęcające do stosowania nowych rodzajów czynników chłodzących, w terminach podobnych do tych obowiązujących w Europie.

„Uważamy, że czynnik R-1234yf to rozwiązanie zarówno tanie, jak i skuteczne” stwierdził Kiefer – dyrektor ds. inżynierii w Delphi Thermal Systems.
„Co najważniejsze, spodziewamy się, że rozwiązania Delphi dla zastosowania czynnika R-1234yf będą gotowe na tyle wcześnie, aby można było dotrzymać terminu 2011 roku.”
Ponieważ R-1234yf może być wykorzystywany z nisko-ciśnieniowymi systemami klimatyzacji, stosowanymi w produkowanych obecnie samochodach, pro-aktywne przeprojektowanie systemów HVAC Delphi umożliwi opracowanie niemal identycznych systemów zastępujących te instalowane obecnie.

Ponadto, wysokiej wydajności wewnętrzny wymiennik ciepła (IHX – Internal Heat Exchanger) będzie pozwalał producentom samochodów na instalowanie bardziej efektywnych energetycznie i wydajnych systemów HVAC.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 17 września 2009, 0:00 0 0

I tak będzie CO2

Odpowiedz

Anonim, 17 września 2009, 0:00 0 0

I tak będzie CO2

Odpowiedz