Producenci środków smarnych w swej ofercie posiadają sporą gamę produktów smarnych o bardzo szerokim zastosowaniu. Użytkownik zawsze powinien pamiętać, aby stosować smar zgodnie z zaleceniami producenta.
Węzły tarcia stanowią skomplikowane układy wzajemnych powiązań narażonych na działanie odmiennych czynników zewnętrznych i wewnętrznych. Trzeba pamiętać, że nie wolno np. zastosować smaru typu STP do smarowania łożysk tocznych czy pompy wodnej, gdyż jest on odporny jedynie na działanie zimnej wody. W układach cechujących się ekstremalnymi warunkami pracy należy stosować smary wzbogacone dodatkami EP (extreme pressure), które wchodzą w reakcję z podłożem metalicznym i wykazują szczególną aktywność w wysokich temperaturach panujących w miejscach tarcia. Brak ciągłości filmu olejowego w skrajnym przypadku może doprowadzić do zatarcia układu i zniszczenia węzła.
W ofercie Rafinerii w Jaśle znajdują się specjalistyczne smary plastyczne zaliczane do grupy smarów litowych i wapniowych. Smary litowe, jak JASOL Grease EP 0/00/000 i JASOL Grease EP2, przeznaczone są do smarowania łożysk tocznych pracujących przy wysokich obciążeniach promieniowych, udarowych i osiowych, natomiast JASOL Grease ŁT-43 służy do smarowania łożysk tocznych i ślizgowych wszelkich maszyn pracujących w zakresach temperatur od -30°C do +130°C.
Do smarów wapniowych należą produkty JASOL Grease Grafit przeznaczony do smarowania resorów samochodowych oraz siodeł w samochodach ciężarowych i JASOL Grease STP przeznaczony do okresowego smarowania podwozi samochodów, a także przegubów, sworzni i prowadnic w zakresie temperatury pracy od -20°C do 60°C.
Cechą smarów plastycznych linii JASOL Grease jest optymalne przyleganie do powierzchni tarcia oraz korzystna charakterystyka lepkościowo-temperaturowa. Smary posiadają szeroki zakres stosowania, zwłaszcza przy działaniu zmiennych prędkości. Charakteryzuje je wysoka odporność na wodę i korozję oraz zdolność do uszczelniania węzłów tarcia i zabezpieczania ich przed wilgocią, agresywnymi gazami i zanieczyszczeniami mechanicznymi.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
facebook.com/28cali, 24 sierpnia 2017, 7:33 2 0
Polskie i dobre. Można?
Odpowiedz