Nowoczesne systemy wtrysku wysokociśnieniowego wymagają szczególnie wydajnej filtracji paliwa. MANN+HUMMEL oferuje multifunkcjonalny moduł filtracji oleju napędowego. Po raz pierwszy zostanie on zamontowany fabrycznie w nowym 2,0-litrowym silniku Common-Rail-Diesel we francuskim koncernie PSA.
Z nowym modułem filtracji oleju napędowego MANN+HUMMEL stworzył podwaliny kolejnego etapu nowego rozwoju i produkcji. Odlana ciśnieniowo obudowa modułu filtracyjnego została skonstruowana, zsymulowana i przetestowana ze szczególnym nakładem pracy. Po raz pierwszy nie została ona obrobiona mechanicznie, a pozwoliła za jednym zamachem osiągnąć dwie zalety: rezygnację ze skomplikowanej obróbki oraz procesu mycia.
Kolejną zaletą tego modułu filtracji jest jego odporność wypadkowa, którą zapewnia odprowadzająca siłę konstrukcja obudowy z odlewu ciśnieniowego. Obszerne crah testy przeprowadzone w TŰV Sűd pokazały, że głowica filtra przy energii zderzenia 800 Joule i opóźnieniu 20-krotnego przyspieszenia grawitacyjnego, pozostaje szczelna. Dla szczególnych zastosowań MANN+HUMMEL przygotował dla ochrony przed zderzeniem dodatkowe punkty mocujące.
Wstępne podgrzanie paliwa o wydajności 180 Watt chroni przed parafinowaniem oleju napędowego w temperaturze poniżej +5°C. Podgrzewanie optymalizuje zachowanie się podczas zimnego startu przy jednocześnie ograniczonym obciążeniu sieci pokładowej.
W krajach, gdzie występuje olej napędowy z wysokim udziałem wody moduł ten na życzenie klienta może być wyposażony dodatkowo w czujnik wody. Komponenty filtra przeznaczone są do najróżniejszych jakości paliwa, m.in. do europejskich olejów napędowych z udziałem do 30% biopaliwa oraz do paliw południowoamerykańskich. Umożliwia to stosowanie systemu filtracji niezależnie od miejsca na świecie.
Dla wydajnej separacji cząsteczek zanieczyszczeń oraz wody MANN+HUMMEL wykorzystał wielowarstwowe medium filtracyjne MULTIGRADE F_HE. Na dolnej pokrywie wkładu filtracyjnego osadzono dodatkowo wysoko wydajny element umożliwiający stałe odprowadzanie do układu ssawnego gromadzących się w filtrze pęcherzy gazowych.
Udoskonalono także przyjazne serwisowanie. Dla przyjaznej środowisku wymiany bezmetalowgo wkładu filtracyjnego wystarczy otworzyć górną pokrywę filtra. Śruba spustowa wody z wężem odprowadzającym również znacznie upraszcza serwis. Za pomocą śruby odpowietrzającej możliwym jest zaraz po wymianie wkładu filtracyjnego, ponowne napełnienie filtra.
Nowy system filtracji paliwa będzie montowany w nowym 2,,0-litrowym silniku Diesla we francuskim koncernie PSA. Silnik powstały w ramach joint-venture między PSA i Fordem umożliwi zastosowanie go zarówno w modelach koncernu PSA: Peugeot i Citroen, jak również w modelach Forda: C-Max, Focus oraz Kuga.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 20 maja 2009, 0:00 0 0
czy to znaczy że mann zajmuje miejsce purfuxa we francuskich samochodach?
Odpowiedz
Anonim, 20 maja 2009, 0:00 0 0
Mann już od dawna dostarcza do francuzów
Odpowiedz
Anonim, 21 maja 2009, 0:00 0 0
Tak jak Purflux do niemieckich.
Odpowiedz