Na stoisku MANN-FILTER można było dowiedzieć się w jaki sposób jest zbudowany filtr paliwa, a także filtr kabinowy. Wystawiony został również tzw. plażowóz, z którego serwowane były drinki dla gości. Natomiast o otoczkę akustyczną zadbał DJ.
MANN-FILTER przedstawił również model filtra oleju napędowego. Działanie filtra wyjaśnił Arkadiusz Szafrański.
– Jest to filtr z 3 stopniowym systemem separacji wody. Pierwsza warstwa tradycyjna – kompozytowe medium filtracyjne złożone z syntetycznego medium razem z warstwą celulozy zatrzymującą fazę dyspersyjną czyli cząstki, zabrudzenia stałe. Druga część filtra jest częścią przejściową, akumulacyjną. Cząsteczki wody, które wcześniej miały naturalną tendencję do łączenia się ze sobą w procesie koalescencji, niestety utraciły swą zdolność ze względu na dodatki w paliwie, które mają zastąpić lubrykację siarką i właśnie ten środek nie pozwala cząstkom łączyć się ze sobą w naturalny sposób. Dlatego też potrzebna jest ta druga warstwa – hydrofilna, która mechanicznie łączy małe kropelki w duże krople, dzięki temu na warstwie hydrofobowej może ta woda się zatrzymać i spłynąć do odstojnika. Wcześniej był to problem ze względu na rozmiar kropelek. Jest to bardzo efektywny system separacji wody w przeciwieństwie do dotychczasowych rozwiązań. MANN-FILTER opracował tę technologię, nie korzystając z paliwa referencyjnego, które jest wymagane w procesie produkcji filtrów czyli testowania. Jest ono paliwem laboratoryjnym, które jak się okazało ma niewiele wspólnego z paliwem dostępnym na stacjach benzynowych.
Natomiast działanie filtrów kabinowych przedstawił Filip Dudziński.
– W tym roku konsekwentnie bardzo mocno poszliśmy w rozwój asortymentu filtrów Frecious Plus, które na naszym polskim rynku uzyskały potoczną nazwę filtrów antyalergicznych, cieszących się na polskim rynku coraz większą popularnością. Nasz filtr kabinowy oprócz warstwy filtra cząstek stałych i warstwy węgla aktywnego, który zabezpiecza wnętrze auta przed nieprzyjemnymi zapachami – posiada tzw. Warstwę biofunkcjonalną z naturalnym polifenolem. Polifenol rozbija białka alergenów, benzoli, pyłków roślinnych i innych szkodliwych substancji dla zdrowia człowieka. Należy pamiętać o tym, że filtr przeciwpyłkowy powinien być wymieniany w pojeździe osobowym co 15 000 km lub w okresie jednego roku od daty ostatniego przeglądu okresowego. Chroni on bowiem zdrowie użytkownika auta, podobnie jak inne filtry powietrza, paliwa i oleju – chronią „zdrowie” silnika.
Komentarze