Dzięki nowoczesnej technologii pierwszy model firmy Jaguar z silnikiem Diesla znalazł się na czele swej klasy. Pozostawiwszy w tyle silnych konkurentów, Jaguar X-TYPE Diesel został wybrany “Samochodem Roku z silnikiem Diesla” w prestiżowym konkursie “Fleet Excellence Awards”. W czasie uroczystej ceremonii nagrodę wręczył Richard Hammond, dziennikarz znanego magazynu motoryzacyjnego BBC “Top Gear”.
W Jaguarze X-TYPE zastosowano opracowany przez firmę Delphi system wtryskowy Multec. Jest to jedyna produkowana dziś konstrukcja, która przez cały okres eksploatacji pojazdu “słucha” spalania w silniku i automatycznie reguluje ważne parametry sterujące jego pracą. System umożliwił także konstruktorom Jaguara zaprogramowanie dodatkowych wtrysków bardzo małych dawek paliwa, pozwalających uzyskać łagodniejszy początek spalania.
W 2007 roku Delphi osiągnie poziom produkcji wynoszący około 2,5 miliona egzemplarzy układów rocznie. Produkowany w zakładach Delphi system common-rail Multec jest montowany w samochodach grup Renault/Nissan, PSA Peugeot Citroën, Hyundai/Kia, SsangYong i Ford Premier Auto.
Komentarze