Koncern Delphi ogłosił, że będzie dostarczać kluczowe technologie czujników dla samochodu Volvo S60 nowej generacji, którego debiut jest planowany na połowę roku 2010. Systemy poprawiające bezpieczeństwo w nowym sedanie S60 Volvo znacznie podnoszą poziom aktywnego bezpieczeństwa pojazdu, wykorzystując systemy takie jak: adaptacyjny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości oraz system ostrzegania przed kolizją i minimalizacji skutków zderzenia, zintegrowane z systemem automatycznego hamowania, wykorzystującego pełną siłę hamowania, zdolnego nie tylko do wykrywania stojących i poruszających się pojazdów, ale również do wykrywania pieszych. System ostrzega kierowcę o zbliżającej się kolizji i automatycznie hamuje samochód, jeśli kierowca nie jest w stanie tego dokonać. Rozwiązanie, które zostanie zastosowane w modelu S60 zostało zaprezentowane na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Detroit w USA, a ostatnio było prezentowane równiez na Genewskim Salonie Samochodowym.
Sercem nowego systemu aktywnego bezpieczeństwa, który będzie montowany w Volvo S60 jest radar i system czujników optycznych Delphi. Delphi dostarcza wyrafinowany system kamer, moduł sterowania czujnikami optycznymi i czujnik radaru. Firma współpracuje z Mobileye N.V. przy opracowywaniu procesora optycznego i przygotowaniu pewnych algorytmów optycznych. W przeciwieństwie do większości systemów oferowanych przez konkurencję, które ograniczają siłę hamowania do 50%, nowy system Volvo będzie wykorzystywał dane dostarczone przez radar i czujniki Delphi do wykorzystania pełnej siły hamowania, w sytuacji, kiedy system oceni, że występuje wysokie ryzyko kolizji z pojazdem lub z pieszym.
System radaru i czujników optycznych Delphi wykorzystuje unikalne algorytmy analizy danych, łączące informacje dostarczane przez radar i czujniki optyczne, w efekcie poprawiając funkcjonalność systemu i zwiększając bezpieczeństwo na drodze. W sytuacji, kiedy aktywny system bezpieczeństwa Volvo stwierdzi, że istnieje wysokie niebezpieczeństwo zderzenia, w sytuacji, kiedy pojazd zbliża się do pieszego czy stojącego lub jadącego samochodu, wówczas kierowca jest ostrzegany o niebezpieczeństwie przy pomocy sygnałów optycznych i dźwiękowych. Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie, wówczas system automatycznie włączy układ hamulcowy, tak aby uniknąć kolizji lub w sposób znaczący zminimalizować jej skutki.
Opracowany przez Delphi, innowacyjny elektroniczny radar skanujący ESR jest kluczowym elementem tego systemu. Zapewnia on doskonałą wydajność oraz unikalną zdolność pracy w wielu trybach, która optymalizuje liczne funkcje ostrzegania przed kolizją. ESR wykorzystuje wąskie pole widzenia o długim zasięgu do wykrywania i śledzenia obiektów znajdujących się do 200m przed samochodem, oraz szerokie pole widzenia średniego zasięgu, które równolegle wychwytuje pieszych i inne cele znajdujące się w odległości do 60 m od pojazdu. Aktualizacja danych i ich dokładność zostały ulepszone poprzez zastosowanie specjalnego kształtu fali, który został opracowany przez Delphi, poprzez zwiększenie potencjału dla procesowania danych oraz poprzez eliminację wszystkich ruchomych elementów systemu, co poprawiło jego trwałość i niezawodność. System ESR będzie instalowany w wielu modelach samochodów produkowanych w USA i w Volvo S60 począwszy od roku 2010.
Zestaw wielofunkcyjnych kamer Delphi jest również wykorzystywany przez system ostrzegania o zjechaniu z pasa jazdy i system ostrzegania o dekoncentracji kierowcy instalowane w samochodach Volvo. System ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym w sytuacji, kiedy samochód zamierza opuścić pas ruchu, którym się do tej pory poruszał. System ostrzegania kierowcy, analizując zachowanie prowadzącego pojazd, ma służyć ostrzeganiu kierowców o niebezpieczeństwie zaśnięcia za kierownicą.
Inne systemy Delphi montowane w samochodzie Volvo S60 to zintegrowany system odbiornika radiowego i system mobilnej TV, nowoczesny system odbioru sygnału, komputer pokładowy, immobilizer, systemy dystrybucji elektryki/elektroniki, centralki elektryczne i systemy połączeń, amortyzatory i technologie służące kontroli emisji.
Komentarze