Koncern Delphi dostarcza kluczowe podzespoły do nowego modelu Ferrari California, najnowszego w stajni legendarnego, włoskiego producenta samochodów z segmentu sportowych samochodów typu Grand Tourer, który zadebiutował w ubiegłym miesiącu na Salonie Samochodowym w Paryżu.
Do tego nowego, ośmiocylindrowego, luksusowego samochodu, Delphi dostarcza kompletne systemy zarządzania klimatyzacją, komponenty układu elektryki/elektroniki – włączając w to wiązki elektryczne, złożone z kabli powleczonych ultra-cienkościenną, bez-halogenową izolacją oraz regulowane zawieszenie w technologii MagneRide.
„Ferrari to jeden z liderów wśród producentów samochodów, znany z tego, że dostarcza samochody będące kwintesencją jakości, luksusu i możliwości technologicznych. Jesteśmy dumni z tego, że mamy swój znaczny udział w tworzeniu tego samochodu, zapewniającego niezapomniane wrażenia podczas jazdy – coś, czego kierowcy ferrari oczekują od swoich samochodów,” powiedział Ron Pirtle, prezes Delphi Powertrain Systems i prezes Delphi w Europie.
System zarządzania klimatyzacją
Delphi dostarcza do Ferrari California kompletny system klimatyzacji, włączając w to dwustrefowe ogrzewanie, wentylację i klimatyzację (HVAC), skraplacz, wraz ze zintegrowanym odbiornikiem/osuszaczem, najnowszej generacji kompaktowy kompresor o zmiennej mocy – dostosowany do tego, by adaptować się do wysokiej prędkości silnika i dużych przyspieszeń, głowicę sterującą i oprogramowanie; oraz dodatkowe komponenty systemu, takie jak przewody, filtry i czujniki temperatury. Ostatnio Ferrari nagrodziło dział Delphi Thermal, wymieniając firmę spośród finalistów nagród Ferrari Podio – dorocznych nagród Ferrari dla ogólnoświatowych dostawców i partnerów. Delphi za swój system wspierania zarządzania klimatyzacją było nominowane w kategorii „Innowacyjność”.
Architektura Elektryczno-Elektroniczna
Począwszy od 2009 roku, Ferrari California będzie również wyposażany w wiązki elektryczne powleczone ultra-cienkościenną, bez-halogenową izolacją – komponent po raz pierwszy zastosowany na rynku europejskim. Ferrari będzie pierwszym europejskim producentem samochodów, który wprowadzi te niezwykle wytrzymałe przewody samochodowe, posiadające znacznie cieńszą i lżejsza izolację niż tradycyjne przewody. Kable bez-halogenowe to produkt nadający się do recyklingu i przyjazny dla środowiska. Nie zawierają niebezpiecznych halogenów i posiadają znakomitą odporność na nacięcia – niemal dwukrotnie większą niż tradycyjne kable oraz wyjątkową odporność na przetarcia. Zastosowane tych kabli daje korzyści również dlatego, że wiązki są mniejsze i lżejsze – tym samym zredukowana zostaje ilość CO² emitowanych do atmosfery przez pojazd. California jest wyposażone również w systemy połączeń służących do zastosowań specjalnych, np. system door-off.
System regulowanego zawieszenia MagneRide™
Delphi kontynuuje swoją długoletnia współpracę z Ferrari, wyposażając nowy model Ferrari California w rewolucyjny system regulowanego zawieszenia w najnowszej generacji technologii MagneRide™ , montowany jako opcja. Dostarczany przez Delphi system MagneRide™ jest w stanie dostosować zawieszenie pojazdu do niemal wszystkich warunków – zapewniając tym samym wyjątkowy komfort i przyjemność z prowadzenia samochodu, zarówno w codziennej jeździe, jak i w warunkach szczególnych. MagneRide™, jeden z najnowocześniejszych na świecie, produkowany seryjnie adaptacyjny system kontroli zawieszenia praktycznie eliminuje konieczność kompromisu pomiędzy osiąganiem przyjemności z jazdy samochodem a koniecznością dostosowania stylu jazdy do warunków drogowych. Wykorzystanie opatentowanego systemu amortyzatorów, wypełnionych płynem magnetoreologicznym o zmiennych właściwościach, powoduje, że system ma większą zdolność regulacji tłumienia i szybkość reagowania na warunki drogowe, niż systemy zawieszenia wyposażone w amortyzatory sterowane zaworami. To oznacza, że samochód posiada lepszą stabilność na zakrętach, jak i przy utrzymywaniu pojazdu na właściwym kursie. Kierowcy mają lepsze wyczucie drogi i większa kontrolę nad samochodem – nawet podczas jazdy z najwyższą prędkością.
Przedstawione systemy mają „polski rodowód”: zakład w Ostrowie Wielkopolskim wytwarza skraplacz i parownik do układu klimatyzacji, fabryka w Krośnie produkuje amortyzatory MagneRide, a inżynierowie z krakowskiego Centrum Technicznego współpracowali przy przygotowaniu projektu oraz procesu produkcyjnego kabli bez-halogenowych.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 5 listopada 2008, 0:00 0 0
łoł nie wiedziałem, że Delphi to tak renomowana firma
Odpowiedz