Po raz pierwszy na kartach Kalendarza Pirelli pojawi się polska modelka – Małgosia Bela. Sesja do trzydziestego szóstego wydanie tego najsłynniejszego na świecie kalendarza odbyła się w maju w afrykańskich plenerach. W obiektywie Petera Bearda znalazło się siedem supermodelek.
Zdjęcia backstage dostępne są już oficjalnie w Polsce.
Małgosia Bela urodziła się w 1977 roku w Krakowie. Jest absolwentką średniej szkoły muzycznej oraz filologii angielskiej. Błyskawiczną, międzynarodową karierę modelki rozpoczęła w wieku 21 lat w warszawskiej agencji Model Plus. Przeniosła się do Nowego Jorku. Ma na koncie udział w kampaniach reklamowych takich marek jak: Calvin Klein, Donna Karan, Gucci, Jil Sander, Louis Vuitton, Valentino i Versace. Pojawiła się na okładkach Vogue’a w wielu krajach. Przerwała na krótko pracę w modelingu. W 2003 roku rozpoczęła studia aktorskie w nowojorskiej, prestiżowej szkole aktorskiej Actors Studio.
Już rok później zagrała główną rolę w filmie Małgorzaty Szumowskiej ,,Ono’’, za którą otrzymała nagrodę za najlepszą nieprofesjonalną rolę kobiecą na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Kijowie. W 2004 roku wcieliła się w postać Hani Tuszyńskiej w produkcji ,,Karol. Człowiek, który został Papieżem’’. Wystąpiła również w drugiej części tego filmu. Małgosia zagrała także epizod we ,,Wszyscy jesteśmy Chrystusami’’ w reżyserii Marka Koterskiego. Po przygodzie z aktorstwem z powodzeniem wróciła na wybiegi. W 2007 roku została twarzą perfum Opium Yves Saint Laurent.
Oprócz pięknej Polki w Kalendarzu Pirelli 2009 pojawią się: Daria Werbowy, Emanuela de Paula, Isabeli Fontana, Lara Stone, Mariacarla Boscono, Rianne Ten Haken.
Scenerią do zdjęć przyszłorocznej edycji Kalendarza Pirelli była dzika przyroda delty rzeki Okawango i Pustynia Kalahari w Botswanie. Tematem obrazów jest nadmierna eksploatacja naturalnych zasobów Czarnego Lądu. Fotograf chciał pokazać nadużycia, jakich dopuszczono się na przyrodzie tego kontynentu. Modelki pozowały w otoczeniu słoni, bagien i egzotycznej roślinności. Kobiety ubrane były w stroje od Johna Galliano i Azzedine Alaia, które raczej rozbierały niż zakrywały ich ciała.
Autorem zdjęć do Kalendarza Pirelli 2009 jest ceniony w świecie artysta – Peter Beard. Urodził się w 1938 roku w Nowym Jorku. Od najmłodszych lat interesował się fotografią. Pierwsze zdjęcie zrobił w wieku dwunastu lat. Swe życie opisywał w pamiętnikach, które urozmaicał fotografiami i rysunkami. Wydanie tych prac przyniosło mu międzynarodową sławę. Przy jednym z pamiętników współpracował z Andy Warholem. Odbył także tournee z Trumanem Capote i zespołem Rolling Stones. Współtworzył książki z Jacqueline Onassis i Mickiem Jagger’em.
Wszechstronnie utalentowanego artystę zafascynowała Afryka, która od pierwszej wizyty w 1955 roku stała się jego drugim domem. Życie na Czarnym Lądzie pokazywał na fotografiach i opisał w kilku książkach. Wystawa jego prac odbyła się w 1975 roku Blum Helman Gallery w Nowym Jorku. Dwa lata później zorganizowano pierwszą samodzielną wystawę jego prac w nowojorskim International Center of Photography. Nowatorska wystawa wzbogacona była przedmiotami z Afryki, ciałami martwych słoni, wypchanymi zwierzętami, pamiętnikami i osobistymi pamiątkami artysty. Po niej Beard prezentował swoje prace na wystawach w Paryżu, Berlinie, Londynie, Toronto, Madrycie, Mediolanie, Tokio, Wiedniu. Jego fotografie obejmowały również świat mody. Miał duży udział w wykreowaniu dwóch supermodelek: Veruschki i Iman z Somali.
Od ponad czterdziestu lat Kalendarz Pirelli jest kolekcją wyjątkowych, odważnych obrazów. Kolejne edycje Kalendarza wywoływały wiele emocji wśród odbiorców na całym świecie, jeszcze zanim pojawiły się wydrukowane egzemplarze.
Premiera Kalendarza Pirelli 2009 odbędzie się już 20 listopada 2008 roku w Berlinie.
O Kalendarzu Pirelli
Od narodzin w 1964 roku, Kalendarz Pirelli traktowany był jako prestiżowe wydawnictwo. Nad każdą edycją pracowali najlepsi fotograficy, którzy w wyjątkowych miejscach uwieczniali najpiękniejsze kobiety świata. Kalendarz otrzymywali jedynie najwybitniejsi koneserzy sztuki – filmowcy, aktorzy, muzycy, artyści i oczywiście najważniejsi Klienci firmy Pirelli.
Kalendarz do dziś nie jest na sprzedaż. Na świecie ukazuje się zaledwie kilkanaście tysięcy egzemplarzy, do Polski trafia jedynie 150 sztuk. Pierwszy egzemplarz zawsze przekazywany jest na ręce królowej Anglii. Kalendarz Pirelli, który zawsze był artystyczną syntezą innowacji, tradycji i piękna, co roku utrzymany jest w innej stylistyce. Ten najbardziej znany na świecie kalendarz stał się ikoną mody, fotografii i stylu.
Komentarze