Układ ZF Servolectric dla samochodów z grupy VW

26 września 2008, 0:00

 Dla samochodów produkowanych przez Grupę VW w oparciu o platformę Golf V, firma ZF przygotowała kompletną ofertę elektronicznych układów kierowniczych ze wspomaganiem – Servolectric, znajdującą zastosowanie w pojazdach taki marek, jak: VW (Passat), Audi (TT), Seat (Leon) i Skoda (Octavia). Układ wyprodukowany przez ZF Lenksysteme GmbH, po raz pierwszy został wykorzystany w samochodzie Audi A3.

W porównaniu z rozwiązaniami hydraulicznymi, Servolectric potrafi ograniczyć zużycie energii nawet o 85 procent, działając wyłącznie wtedy, gdy jest rzeczywiście aktywny. Jego konstrukcja opiera się na mechanizmie zębatkowym, połączonym z zaawansowanymi układami elektronicznymi. Każda zmiana pozycji kierownicy sprawia, że elektronicznie sterowany siłownik przesyła niezbędną energię do mechanicznego układu zębatkowego.

Dzięki napędowi elektrycznemu, system Servolectric pozwala oszczędzić do 0,3 litra paliwa na 100 kilometrów, w porównaniu z napędzanym silnikiem, całkowicie hydraulicznym systemem wspomagania układu kierowniczego. 

 
Servolectric składa się wyłącznie z jednostki siłownika, bez dodatkowych układów. W konstrukcji wyeliminowane zostały: zawór wspomagania kierownicy, pompa wspomagania, zbiornik oleju oraz przewody ciśnieniowe. Dzięki temu cały układ jest lżejszy i łatwiejszy w instalacji. Co więcej, przekazywanie siły nie wymaga już wykorzystania oleju hydraulicznego, co jest kolejną zaletą ze względu na środowisko naturalne.

Układ ZF Servolectric, dostępny jest także na rynku części zamiennych w Polsce jako jeden z produktów sygnowanych marką ZF Parts. Dostarczany jest jako kompletny, w pełni funkcjonalny moduł systemowy. Wystarczy umieścić układ we właściwej pozycji, zamocować go i podłączyć przewody elektryczne. Ponieważ nie zawiera on oleju ani elementów hydraulicznych, nie wymaga praktycznie żadnej konserwacji. Dodatkowym atutem układu Servolectric jest fakt, że można go łatwo zintegrować z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa (ABS, ESP, itd.).

 

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 2 października 2008, 0:00 0 0

Zapomniano dodac ze jazda ze wspomaganiem hydraulicznym klasycznym daje przebieg minimum przy sprawnym wspomaganiu 200-400000 niezawodnego przebiegu.
Chciałbym uslyszec o niezawodnosci wspomagania elektrycznego .
Pompy -ceny od 1500 do 4000 zł zaleznie od modelu .
padaja bardzo czesto - sa podatne na usterki od wilgoci i od przepięc .
wole wiec jazde na raty ze zuzyciem 0.3 litra /100km niż nagły wydatek np. 4000 zł i wcale nie powiedziane ze bedzie dobrze hulała nastepnych xxdziesiat tysiecy zł.
wystarczy sprawdzic serwisy ile mili pracy ze starym systemem a ile z nowymi.
Tanszy produkt dla wytwórcy ale nie dla klienta tego jestem pewien.

Odpowiedz