Firma Optibelt ma wieloletnie doświadczenie w produkcji pasów napędowych wszelkiego typu. W najbliższym czasie mocniej niż do tej pory zaangażuje się w rynek motoryzacyjny, w tym także aftermarket. O szczegóły tego planu zapytaliśmy Michała Markiewicza, Managera Sprzedaży Optibelt Polska.
Witold Hańczka: Firma Optibelt specjalizuje się w pasach napędowych. Dostarcza je dla przemysłu maszynowego, rolnictwa, producentów AGD oraz motoryzacji. Jak wysokim priorytetem wśród tych branż została obdarzona motoryzacja?
Michał Markiewicz: Rzeczywiście najwięcej pasów sprzedajemy do branży przemysłowej, jednak od kilku lat postanowiliśmy ponownie zaistnieć na rynku motoryzacyjnym, zarówno jako dostawca wyposażenia na pierwszy montaż, jak i na rynku niezależnym. Oferta w tym zakresie jest nieustannie poszerzana, nasze produkty można znaleźć w systemie TecDoc.
Czy to prawda, że w najbliższym czasie Optibelt położy mocniejszy niż dotychczas nacisk na działania dotyczące polskiego aftermarketu?
Obecnie na całym świecie tworzymy nowe struktury sprzedażowe i marketingowe działu Automotive, począwszy od centrali firmy. W Polsce nasza marka jest mało znana, chcemy więc położyć nacisk na zwiększenie jej rozpoznawalności, między innymi poprzez większą obecność w mediach.
Czy większe zaangażowanie na rynku polskim będzie dotyczyło także budowy polskiej strony internetowej, obecności w mediach społecznościowych, udziału w lokalnych targach branżowych?
Na razie nasza strona internetowa funkcjonuje w językach niemieckim i angielskim, podobnie jak strony w mediach społecznościowych. A lokalne targi to na pewno imprezy, którymi jesteśmy zainteresowani. To są właściwe miejsca do promowania naszej marki.
Optibelt dostarcza paski na pierwszy montaż dla producentów pojazdów ciężarowych jak i osobowych. Czy w związku z tym produkty oferowane na aftermarkecie to wyłącznie segment premium?
Absolutnie tak, wysoka jakość jest priorytetem firmy. W każdej z naszych ośmiu fabryk standard produkcji oraz stosowane materiały są zawsze takie same, a dzięki temu produkty finalne również. Kupując produkty Optibelt można mieć pewność, że są one z najwyższej półki. Oferta firmy jest nieustannie poszerzana, zarówno jeśli chodzi o konkretne typy pasków, jak i produkty nowatorskie, na przykład paski SCC.
Wspomniane przez Pana paski wieloklinowe SCC (Secured Change Control) są nowością firmy Optibelt wprowadzoną na aftermarket. Czym różnią się od standardowych produktów?
Paski SCC to unikatowy produkt na rynku. Posiadają one zintegrowany wskaźnik zużycia, dzięki temu można łatwo i bez żadnych dodatkowych narzędzi stwierdzić, że element jest do wymiany. Żaden inny producent nie oferuje takiego rozwiązania.
Podobnie jak wielu innych producentów, Optibelt wprowadził do oferty gotowe zestawy do wymiany rozrządu. Ten ruch to zapewne odpowiedź na zapotrzebowanie rynku?
Tak, jak w przypadku naszych pasków również tutaj na pierwszym miejscu stawiamy jakość. Pasek jest zawsze naszej produkcji, pozostałe elementy zestawów pozyskujemy od różnych producentów wyposażenia OE. Segment ten dynamicznie się rozwija, więc my też idziemy w tym kierunku.
Dla producentów pierwszomontażowych istotne są innowacje, które przyciągają uwagę producentów pojazdów. Czy może Pan podać przykład takich rozwiązań, opracowanych przez Optibelt w ostatnich latach?
Chcemy być atrakcyjnym partnerem dla tej grupy odbiorców. Niedawno obok naszej pierwszej fabryki ruszyła budowa nowoczesnego centrum badawczego, prowadzimy również rozmowy odnośnie dostarczania pasków SCC na pierwszy montaż.
Polska centrala firmy znajduje się w Dąbrowie Górniczej. Czy lokalizacja zapewnia szybkie dostarczanie produktów na terenie całej Polski? W ofercie których dużych dystrybutorów można znaleźć produkty Optibelt?
W Dąbrowie Górniczej znajdują się nie tylko biura firmy, ale również magazyn centralny. To dobra lokalizacja, przesyłki wychodzą codziennie po południu, następnego dnia są już u zamawiających. Magazyn obsługuje nie tylko Polskę, ale również inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Nasze produkty można obecnie znaleźć między innymi w punktach dystrybucji Inter Cars oraz Autos, jesteśmy również otwarci na podjęcie nowej współpracy.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
kick, 2 marca 2017, 11:45 0 0
To jak wygląda ten wskaźnik zużycia i gdzie się znajduje?
Odpowiedz
Michal OPL, 2 marca 2017, 13:52 0 0
Już niedługo więcej na temat tych pasków, a na razie zapraszam do obejrzenia filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=8C4G8mZvLoE
Odpowiedz