Schaeffler planuje prace nad rozwiązaniami cyfrowymi dla mobilności jutra. W tym celu zamierza zatrudnić nawet 600 specjalistów. Liczy też na korzyści ze strategicznego partnerstwa z firmą IBM.
Na targach CES 2017 firma zamierza pokazać, w jaki sposób wizje zautomatyzowanego prowadzenia pojazdów, elektryfikacji i tworzenia sieci mogą być przekształcone w rzeczywistość.
Samochody osobowe stanowią część Internetu rzeczy (IoT), w którym urządzenia wymieniają się ze sobą danymi w celu dostarczenia ludziom lepszych rozwiązań. Jeśli takie komponenty, jak łożyska wykorzystywane do budowy podwozia wyposażymy w czujniki mierzące momenty, siły, wibracje i temperaturę, możliwe stanie się uzyskanie kluczowych informacji o stanie i wykorzystaniu zarówno modułu, jak i całego systemu. Firma stworzyła już podstawy techniczne, niezbędne dla integracji czujników i elementów wykonawczych z komponentami pojazdów, opracowując łożysko Sensotect, które pobiera dane pomiarowe za pomocą powłok nanostrukturalnych.
Zawarcie partnerstwa strategicznego z firmą IBM w październiku 2016 roku było jednym z kamieni milowych tego przedsięwzięcia. Firma Schaeffler dysponuje już nie tylko chmurą obliczeniową lub technologią „Watson”, ale też posiada partnera z sektora IT, z którym może wdrożyć zarówno nowe, jak i sprawdzone metodologie. W najbliższych latach firma Schaeffler zamierza zatrudnić wielu ekspertów z dziedziny architektury danych ich analizy, design thinking, rozwoju aplikacji oraz modeli biznesowych w celu rozwijania innowacyjnych zastosowań dla przemysłu motoryzacyjnego i innych sektorów.
Nowe technologie umożliwią firmie Schaeffler rozszerzenie funkcjonalności komponentów i systemów poprzez generowanie i przygotowywanie danych. Analiza w czasie rzeczywistym oraz systemy poznawcze pozwolą na przetworzenie wygenerowanych danych na cenne informacje i zalecane działania.
Na targach CES firma Schaeffler zaprezentuje aktywny stabilizator mechatroniczny. Pozwala on na zachowanie poziomu struktury pojazdu podczas jazdy po zakrętach, niezależnie od stanu nawierzchni. System mechatroniczny firmy Schaeffler jest obecnie produkowany masowo. Po raz pierwszy zastosowano tam wysoce wydajny elektryczny element wykonawczy do kompensacji ruchu tocznego pojazdu. Następna generacja tego elementu będzie mogła służyć za czujnik rejestrujący trójwymiarowe dane dotyczące stanu nawierzchni. W połączeniu z dokładnym systemem GPS i inteligentnymi systemami oceny, umożliwi to generowanie w czasie rzeczywistym informacji, które mogą pomóc pojazdom jadącym za nami lub operatorowi infrastruktury.
Komentarze