Hella opracowała reflektor główny z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów w oparciu o bi-ksenonowy moduł projektorowy, wyposażony w oszczędzające energię światła dzienne do nowego modelu Audi A6. Nowe Audi A6 jest już ósmym seryjnym modelem (różnych marek) wyposażonym w system doświetlania zakrętów wyprodukowany przez Hellę.
Technika umożliwiająca dynamiczne doświetlanie zakrętów oparta jest na bi-ksenonowym module mogącym się wychylać w zakresie 15 stopni prawo i lewo od osi wzdłużnej pojazdu w zależności od promienia pokonywanego łuku. Dzięki tej nowej technice oświetleniowej przestrzeń oświetlana przez światła mijania podczas wchodzenia w zakręt zwiększa się o ok. 90 proc. Kierowca znacznie wcześniej rozpoznaje przebieg łuku drogi i może z odpowiednim wyprzedzeniem dostosować do tego swój styl jazdy.
Inne wyposażenie dostarczane przez Hellę do nowego Audi A6 obejmuje centralną jednostkę sterującą tylnego pasa, zasilającą i uruchamiającą oświetlenie tylne, różne silniki elektryczne oraz centralny zamek, a także – w niektórych wersjach – układ alarmowy. Inne systemy to elektroniczny czujnik pedału gazu, programowalna jednostka regulacji fotela, czujniki temperatury oraz dynamiczny czujnik poziomu oleju. Specjaliści od klimatyzacji z firmy Behr-Hella Thermocontrol GmbH dorzucają swoje dzieła w postaci opcjonalnego sterownika automatycznej klimatyzacji, umożliwiającego indywidualizowanie temperatury pomiędzy pasażera z przodu i kierowcę. Zintegrowany moduł kontroli wilgotności zapobiega parowaniu okien od wewnątrz.
Hella skonstruowała do tej pory systemy doświetlania zakrętów do Audi A6 i A8, Mercedesa klasy E, BMW 5 i X5, Opla Signum, Vectry oraz Astry. Jeśli chodzi o oświetlenie ksenonowe, firma otrzymała już trzy międzynarodowe nagrody za swe innowacyjne doświetlanie zakrętów – ostatnia to “AutoMoto Leader 2003” wręczona w styczniu 2004 za innowację techniczną przez czytelników polskiego magazynu motoryzacyjnego AutoMoto.
Komentarze