Sogefi Filter Division opracowała kompaktowy moduł filtracji oleju do silnika diesla nowego modelu Fiata 500. Wyzwaniem była ograniczona przestrzeń zabudowy oraz krótki cykl projektowy – 18 miesięcy.
Filtr został zbudowany z wykorzystaniem technologii plisowania „Chevron”, co umożliwiło zredukowanie wymiarów o 20% przy zachowaniu odpowiednich parametrów filtracji. Zaoszczędzone w ten sposób miejsce zostało wykorzystane do integracji chłodnicy oleju. Moduł jest również wyposażony we wlew oleju i mechanizm odpływowy.
Filtr Purflux L330 gwarantuje przebiegi międzyobsługowe do 30 tys. km i stawia wysokie
wymagania przed materiałem filtracyjnym. Mieszanka włókien syntetycznych oraz celulozy zapewnia wysoką pojemność filtracyjną oraz chroni materiał przed szkodliwym wpływem olejów. Podczas wymiany oleju – wymianie podlega jedynie wkład filtracyjny. Jest on pozbawiony części metalowych i może zostać spalony bez pozostałości.
Do silników 1,2l oraz 1,4l o mocy odpowiednio 69 i 100KM Sogefi opracowało filtr wkręcany. W tym przypadku również skorzystano z technologii „Chevron”, co umożliwiło redukcję jego średnicy do 66mm przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości i wydajności. Filtr oryginalny jest dostępny na rynku wtórnym pod symbolem Purflux L910.
Komentarze