Firma Bridgestone wprowadzając na rynek w styczniu 2004 roku nową oponę klasy premium ER300 poszerzyła asortyment opon Bridgestone Turanza. Opona ER300 zastąpi na rynku Turanzę ER30.
Turanza ER300 jest pierwszą oponą szosową Bridgestone z asymetrycznym wzorem bieżnika, która zapewnia wysoki poziom komfortu jazdy, doskonałą kontrolę jazdy oraz bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Opona została zaprojektowana zarówno na rynek wymiany, jak i na fabryczne wyposażenie samochodów. Lancia Thesis i nowy Opel Astra to pierwsze modele, które zostały wyposażone w nowe opony Turanza ER300.
Decyzja o stworzeniu nowej opony została podjęta na podstawie obserwacji aktualnych trendów rynkowych, zwłaszcza silnie rosnącej sprzedaży opon segmentu UHP. W 2002 roku sprzedaż opon z indeksem prędkości H,V,W,Y i Z osiągnęła w Europie 50% całkowitej sprzedaży. Dla porównania w 1997 roku sprzedaż opon wysokich osiągów stanowiła tylko jedną trzecią ogólnej sprzedaży. Płynna, cicha i komfortowa jazda
Aby uzyskać maksymalny poziom komfortu jazdy przeprojektowano ścianę boczną i udoskonalono budowę stopki, redukując w ten sposób wibracje powstające na styku opony z felgą. Komfort akustyczny został znacznie podniesiony dzięki zamkniętemu żebru barkowemu, wzmocnionej konstrukcji sekwencji klocków bieżnika i nowym okrągłym klockom brzegowym, które zapewniają płynny kontakt opony z powierzchnią drogi. Obniżając poziom hałasu na każdym klocku bieżnika i rozpraszając dźwięk poprzez zakres różnych częstotliwości, zredukowano hałas do minimum, dzięki czemu Turanza ER300 umożliwia niezwykle cichą jazdę.
Zaawansowany asymetryczny wzór bieżnika
Zaletą asymetrycznego wzoru bieżnika jest możliwość zapewnienia doskonałych właściwości w różnych obszarach, które normalnie pozostają ze sobą w sprzeczności. W ten właśnie sposób nowa Turanza ER300 daje wysokie osiągi, doskonałe zachowanie na mokrej nawierzchni w połączeniu z bardzo dobrym zachowaniem na suchej powierzchni drogi oraz stabilnością jazdy.
Nowa opona Bridgestone klasy premium Turanza ER300 jest dostępna na rynku wymiany w 14 rozmiarach, dla luksusowych i średniej klasy samochodów.
Komentarze