Dunlop wprowadza na rynek SP Sport Maxx TT. W nowej oponie letniej Dunlopa zastosowano Kevlar® firmy DuPont™. Dunlop SP Sport Maxx TT zawiera także specjalny składnik, opracowany na potrzeby sportów motorowych z nanocząsteczkiami, a także system Touch Technology.
Wprowadzenie na rynek SP Sport Maxx TT oznacza rozszerzenie oferty Dunlopa w segmencie opon typu ultra-high performance o kolejną oponę, po oponie Dunlop SP Sport Maxx. W porównaniu do poprzedniej, nowa opona Dunlopa oferuje jeszcze więcej informacji przekazywanych kierowcy z drogi, lepsze właściwości jezdne na mokrej i suchej nawierzchni, sprawniejsze wchodzenie w zakręty oraz większą stabilność przy dużych prędkościach.
Precyzja zapewniana przez Kevlar®
Opracowane przez firmę DuPont™ włókno syntetyczne Kevlar® jest pięć razy mocniejsze od stali oraz zachowuje swoją wytrzymałość i odporność w szerokim zakresie temperatur. Znajduje ono zastosowanie w różnych ekstremalnych sytuacjach – od sportów motorowych i żeglarstwa, po lotnictwo i technologie kosmiczne.
W całym obwodzie stopki opony SP Sport Maxx TT został zastosowany składnik Kevlar® Engineered Elastomer (EE). Dzięki jego zastosowaniu usztywnione zostają boki opony, które stają się bardziej odporne na skręcanie, napięcie i nagrzewanie. Dzięki temu opona zapewnia zwiększoną stabilność podczas pokonywania zakrętów oraz większą precyzję jazdy, jak również przekazuje kierowcy więcej informacji.
Składnik z nanocząsteczkami, opracowany na potrzeby sportów motorowych
Dzięki użyciu składników mieszanki i wypełniaczy o wielkości cząsteczek mniejszej od 100 nanometrów (jeden nanometr to jednomilionowa część milimetra), opracowanych na potrzeby sportów motorowych, Dunlop SP Sport Maxx TT zapewnia zwiększoną przyczepność oraz żywotność. To oznacza takie korzyści jak: polepszoną przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni, lepszą charakterystykę hamowania oraz mniejsze zużycie.
Touch Technology – poczuj drogę
W Dunlop SP Sport Maxx TT zostały wykorzystane rozwiązania Touch Technology, które zapewniają precyzję kierowania, stabilność podczas jazdy z wysoką prędkością i w zakrętach, a także czucie drogi, dające kierowcy maksymalną kontrolę nad pojazdem.
Usztywniona konstrukcja opony oparta jest na technologii Dunlop Multi Radius Tread (MRT). Zazwyczaj wzór bieżnika oparty jest na trzech różnych promieniach. Konstrukcja Dunlop MRT opiera się na dziesięciu różnych promieniach, przez co ciśnienie wewnątrz opony jest bardziej efektywnie rozprowadzane. Kształt opony zmienia się płynnie podczas przechodzenia z zakrętów do prostej, dzięki czemu zapewnia znacznie lepszą kontrolę nad zachowaniem obszaru styku opony z nawierzchnią podczas jazdy.
Nowa generacja opon Dunlop posiada bardziej płaski profil bieżnika i od 4 do 8 % większy obszar styku opony z nawierzchnią, w zależności od rozmiaru i typu opony.
Opony wyposażone w rozwiązania Touch Technology dotykając nawierzchni przekazują kierowcy więcej dokładnych informacji z drogi. Podczas jazdy kierowcy odbierają sygnały płynące z nawierzchni poprzez całe ciało. Ucho wewnętrzne, odpowiedzialne za równowagę, interpretuje ustawienie auta. Jeśli samochód wypada z optymalnego toru jazdy, kierowca odczuje zachwianie równowagi i skoryguje go. Ręce dotykające koła kierownicy umożliwiają wyczucie momentu obrotowego – im mniejsza wartość tej siły, tym gorsza przyczepność. Kierowca odbiera również informacje poprzez fotel, który połączony jest z zawieszeniem oraz poprzez pedały, umożliwiając mu kontrolę przyczepności podczas hamowania.
Opona Dunlop SP Sport Maxx TT jest dostępna w 15 rozmiarach.
Komentarze