KYB Corporation prowadzi prace badawczo-rozwojowe nad nową generacją produktów tłumiących drgania w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania przyjazne środowisku.
Dominującą współcześnie konstrukcją układu tłumiącego drgania jest amortyzator olejowy lub olejowo-gazowy. Jeden amortyzator zawiera od 250cm3 do 300cm3 oleju w zależności od typu i wielkości pojazdu, co oznacza, że średnio jeden samochód potrzebuje ponad litr oleju, aby zapewnić komfort i bezpieczeństwo użytkowników. Olej otrzymywany jest z paliw kopalnych, których zasoby są ograniczone i w przyszłości się skończą. Ponadto, pozbywając się zużytych amortyzatorów często dochodzi do skażenia gruntu olejem a jego spalanie powoduje wydzielanie dwutlenku węgla do atmosfery.
KYB udoskonala swoje rozwiązania konstrukcyjne tak, aby w przyszłości również amortyzatory przyczyniały się do ograniczenia zanieczyszczenia środowiska. Niektóre z obecnie testowanych i rozwijanych prototypów to:
Bio Damper (Bio Amortyzator)
Cechą charakterystyczną konstrukcji Bio Amortyzatora jest zastosowanie oleju ulegającego biodegradacji zamiast oleju tradycyjnego. Eksploatacja oraz późniejsza utylizacja takiego amortyzatora minimalizuje skażenie środowiska.
Alternative Oil Damper (Amortyzator z olejem rozpuszczalnym w wodzie)
Dzięki zastosowaniu jako czynnik tłumiący płynu rozpuszczalnego w wodzie ograniczone zostało zapotrzebowanie na olej. Zastosowany olej podlega również rozkładowi biologicznemu.
Oil Free Damper (Amortyzator bezolejowy)
W amortyzatorze bezolejowym rolę czynnika tłumiącego pełni gaz obojętny. Rozwiązanie to, jest całkowicie bezpieczne dla środowiska.
Komentarze