Peugeot zaprojektował dla modelu 407 nowe rozwiązanie w celu poprawy działania układu zawieszenia.
W przeciwieństwie do standardowej konstrukcji kolumny Mc Persona, która podtrzymuje zarówno zawieszenie jak i sterowanie podczas manewrowania, nowy FRIP dla Peugeot 407 rozwiązał ten problem dzięki zastosowaniu niezależnego mocowania piasty z górnymi i dolnymi wahaczami.
Zaletą tego niezależnego mocowania piasty jest rozdzielenie funkcji zawieszenia i sterowania, które redukują ilość wahań osi. Nie obraca się ona bezpośrednio na końcach wahaczy, ale, na wysokim aluminiowym wsporniku, który łączy dużą przestrzeń pomiędzy wahaczami. Gdy łożysko CARB jest zużyte, zdarzają się hałasy zawieszenia i poprawki kierowcy w celu zapewnienia poprawnego powrotu koła do pozycji jazdy na wprost po skręcie.
Mocowanie łożyska o mniejszej rotacji i funkcji obrotowej (FRIP) produkowane przez SKF jest uszczelnionym łożyskiem CARB, które jest w stanie kompensować ruchy obrotowe i pionowe pozwalające na małą ilość obrotów. Biorąc pod uwagę jego umiejscowienie, łożysko CARB jest bardzo narażone na korozję!
Opracowano dokładną instrukcję montażu dla zestawu VKD 13500, ponieważ środowisko pracy łożyska jest wyjątkowe, a technologia jest dla mechaników zupełnie nowa.
Komentarze