Podczas targów motoryzacyjnych Equip Auto firma Gates zaprezentowała nową ofertę pasków wieloklinowych Stretch Fit™. Ten typ pasa jest najlepszym rozwiązaniem dla wszystkich nowych układów napędowych opracowanych bez użycia elementów napinających.
Dzięki rozszerzeniu oferty pasków wieloklinowych o produkty Stretch Fit™, firma Gates proponuje niezależnemu rynkowi części zamiennych kolejne rozwiązanie dla układu napędu paska pomocniczego. Paski wieloklinowe Stretch Fit™ są rewolucyjnym produktem ze względu na sposób ich wstępnego napinania i dopasowania do kół. Napięcie, które zapewnia wydajne przekazywanie mocy przez długi okres eksploatacji układu, jest na tyle niskie, aby instalacja paska była prosta i nie powodowała uszkodzenia komponentów. Pas jest krótszy przed instalacją, ale zaraz po założeniu automatycznie się rozciąga i dostosowuje napięcie, stąd też jego nazwa Stretch Fit (rozciągliwe pasowanie).
Paski Stretch Fit™ są wykonane z czarnej, odpornej na zużycie tkaniny zabezpieczającej gładką stronę paska i poliamidowego kordu, odpowiadających za optymalne parametry przenoszenia obciążeń i specyficzne właściwości rozciągania paska. Wzmacniana włóknem część rowkowana wytwarzana jest z mieszanki EPDM, oferując doskonałą odporność na wycieki oleju a także zużycie i pilling. Niski profil paska powoduje, że jest on bardziej elastyczny i zapewnia zwiększoną stabilność układu, eliminując tym samym hałas i wibracje.
Pasek Stretch Fit™, jak każdy inny pasek elastyczny, musi być instalowany przy użyciu odpowiednich narzędzi montażowych. W przeciwnym wypadku może ulec uszkodzeniu. Firma Gates opracowała specjalne, uniwersalne narzędzia wielokrotnego użytku oferujące mechanikom wszystko, czego potrzebują do właściwego montażu pasków Stretch Fit™.
Oferta pasków Stretch Fit jest częścią programu pasów wieloklinowych firmy Gates dla układów napędu paska pomocniczego. W ofercie znajdują się także paski wieloklinowe Micro-V®XF wraz z zestawami obejmującymi elementy metalowe.
Szczegółowe informacje dotyczące numerów części, rozmiarów, zastosowań i narzędzi zostaną zawarte w nowym Katalogu Układów Napędowych, którego wydanie jest planowane się na pierwszą połowę 2008 roku.
Komentarze