Łożyska klasy „Sport” firmy Master Sport Automobiltechnik(MS)

16 maja 2007, 0:00

W ofercie firmy Master Sport Automobiltechnik pojawiły się łożyska klasy „Sport”. Są one przeznaczone do „ostrej”, sportowej jazdy. Wyprodukowane do montowania w sportowych i usportowionych (tuningowych) samochodach, a także z sukcesem stosowane w samochodach seryjnej produkcji. Wyróżniają się dobrym przyjęciem wysokich bocznych obciążeń i podniesioną wytrzymałością na wysokie temperatury.

Rozpoznawcze cechy łożysk:
– typ smarowania i sposób jej założenia
– specjalna konstrukcja uszczelek z uzbrojonej gumy
– materiał i konstrukcja separatora
– stosunkowo nieduża waga
– bezszumny

Smarowanie. Zastosowanie smaru Shell ALVANIA RL3 i sposób jego umieszczenia w łożysku pozwoliło maksymalnie obniżyć tarcie . Smar jest „zapuszczony” wewnątrz łożyska, w miejscu zbliżenia separatorów, dzięki czemu nie następuje „wyrzucenie” smaru pod działaniem rozszerzenia powietrza (jak w przypadku tradycyjnego podania smaru). Smar pod działaniem ciepła uzyskuje odpowiednią lepkość i przenika we wszystkie „gorące” punkty łożyska, powlekając cienką warstwą trące się powierzchnie. Ilość smaru jest obliczona na cały okres użytkowania łożyska.
Uszczelki. Z każdej strony wewnętrzna przestrzeń łożyska jest zamknięta dwoma, niezależnie pracującymi, kontaktowo „związanymi” ze sobą „mankietami” uzbrojonymi gumowymi uszczelkami, które chronią łożysko przed dostawaniem się brudu i wilgoci, a także od wycieku smaru.

Separatory tych łożysk są wytwarzane z odpornego na zużycie, na wysokie temperatury (przy stałej pracy do + 120 °C, krótkotrwale – do + 150 °C, temper. stapiania + 265 ºC), poliamidu RA 6.6 , zbrojonego włóknem szklanym. Łożysko z poliamidnym separatorem jest lżejsze , cichsze nawet przy granicznej szybkości obrotu i bardziej długowieczne w porównaniu z łożyskami ze stalowymi separatorami. Separatory posiadają niski współczynnik tarcia, zabezpieczają dobrą wydajność nawet w warunkach niewystarczającego smarowania. Z powodu małej wagi i elastyczności materiału, bardzo skutecznie gaszą wibracje i posiadają wysoką wydajnością przy ekstremalnych warunkach pracy (momentalne przyśpieszenie albo hamowanie).

 

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!