Goodyear wprowadza na rynek oponę Eagle F1 Asymmetric, z segmentu Ultra High Performance, w której wykorzystano innowacyjną technologię „Active Cornergrip”. Zastosowane po raz pierwszy w konstrukcji opony dodatkowe wzmocnienie aramidowe po wewnętrznej stronie jej boku optymalizuje zachowanie opony na zakrętach.
Skład mieszanki bieżnika – wzorowany na oponach wyścigowych – zwiększa komfort i bezpieczeństwo jazdy zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Nowa Eagle F1 Asymmetric jest następczynią opony Goodyeara Eagle F1 GS-D3, potocznie zwanej „F Jedynką”.
Ulepszone prowadzenie i optymalne zachowanie na szosie
Środkowe żebro bieżnika zapewnia większą stabilność przy dużych prędkościach. Szerokie, solidne bloki bieżnika po stronie zewnętrznej dają maksymalne trzymanie w zakrętach.
Pewne skręcanie
Dzięki zastosowaniu technologii „Active Cornergrip”, kontakt Eagle F1 Asymmetric z nawierzchnią po stronie wewnętrznej – w przypadku jazdy po łuku – jest większy niż w oponie Eagle F1 GS-D3. Kiedy samochód pokonuje zakręt, strefa kontaktu opony z nawierzchnią poddawana jest działaniu dużych sił. Wtedy większy nacisk wywierany jest na zewnętrzny bark opony. Z kolei, wewnętrzna część bieżnika jest mniej obciążona. Goodyearowi udało się ograniczyć tendencję do powstawania ekstremalnych sił znoszących na zewnętrz opony. Środek ciężkości jest utrzymywany maksymalnie jak najbliżej środka bieżnika, który zapewnia większą przyczepność po stronie wewnętrznej opony.
Lepsze trzymanie na mokrej nawierzchni
Technologia „Active Cornergrip” ma swój udział także w skuteczniejszym odprowadzaniu wody, a to zwiększa możliwości manewrowania na mokrej drodze. Głębokie rowki w centrum bieżnika skutecznie odprowadzają wodę, a kanały po jego wewnętrznej stronie dodatkowo usuwają wodę spod strefy kontaktu z nawierzchnią. Rowki odprowadzające wodę po wewnętrznej stronie opony, są wspomagane przez ciśnienie dociskające. Ciśnienie to powoduje, że woda spod opony jest rozpraszana na boki.
Rozmiary
Prawie wszystkie rozmiary Goodyear Eagle F1 Asymmetric zostały zaprojektowane w wersjach dla podwyższonego obciążenia, aby pasowały do większości nowoczesnych samochodów wyższej klasy.
Opona dostępna jest w 24 rozmiarach, od 17 do 21 cali.
235/50R18 XL 101 Y |
225/35R18 XL 87 Y |
215/45R17 XL 91 Y |
245/35R18 XL 92 Y |
225/45R17 XL 94 Y |
255/35R18 XL 94 Y |
235/45R17 XL 97 Y |
265/35R18 XL 97 Y |
245/45R18 XL 100 Y |
225/35R19 XL 88 Y |
255/45R18 XL 103 Y |
235/35R19 XL 91 Y |
235/40R17 90 Y |
245/35R19 XL 93 Y |
245/40R17 XL 95 Y |
255/30R19 XL 91 Y |
225/40R18 XL 92 Y |
275/30R19 XL 96 Y |
235/40R18 XL 95 Y |
245/30R20 XL 90 Y |
245/40R18 XL 97 Y |
255/30R20 XL 92 Y |
265/40R18 XL 101 Y |
285/25R20 XL 93 Y |
Komentarze