Jesienią Bosch rozszerzył swoją ofertę o nowy bezobsługowy akumulator – Bosch Standard, stworzony z myślą o samochodach kilku- i kilkunastoletnich.
Nowy akumulator został wykonany w technologii wapniowo-wapniowej. Oznacza to, że do budowy zarówno ujemnej, jak i dodatniej kratki akumulatora użyto stopu ołowiu zawierającego domieszkę wapnia. Dzięki temu do minimum ograniczono zużycie wody z elektrolitu. Kierowca został więc uwolniony od kłopotliwej czynności sprawdzania i uzupełniania poziomu elektrolitu w akumulatorze przez cały okres jego użytkowania.
]1L[
Akumulatory Bosch Standard posiadają tzw. separatory kopertowe. Wydłużają one czas użytkowania urządzenia poprzez ograniczenie negatywnych konsekwencji erozji masy czynnej, a także eliminują niebezpieczeństwo zwarcia między płytami akumulatora. Dodatkowo, urządzenie ma pokrywę zaopatrzoną w charakterystyczne osłony biegunów, które chronią akumulator w pojeździe przed zwarciem z elementami układu elektrycznego, karoserii lub silnika. Jest również wyposażony w ergonomiczne, dające się odłączyć uchwyty umożliwiające jego wygodny transport i montaż w pojeździe.
Akumulator został skonstruowany z myślą o samochodach 4-12-letnich, wyposażonych w średnią ilość odbiorników elektrycznych, takich jak: komponenty car audio, klimatyzacja, układy ABS, ESP, szyberdach, elektryczna regulacja okien i siedzeń.
Jest to szczególnie dobra oferta dla używanych samochodów sprowadzonych do Polski z Europy Zachodniej. Akumulator jest objęty 2-letnią gwarancją producenta. Produkowane we Francji akumulatory Bosch Standard są dostępne w sklepach i hurtowniach motoryzacyjnych oraz warsztatach samochodowych, w tym sieci Bosch-Service.
Przykładowe ceny detaliczne (stan – listopad 2006):
Akumulator 35Ah – 158 PLN brutto
Akumulator 55 Ah – 230 PLN brutto
Akumulator 100 Ah – 421 PLN brutto
Komentarze