CORTECO oferuje kompletny program części zamiennych w oryginalnej jakości.
Poniższy artykuł przedstawia najważniejsze informacje dotyczące zasad prawidłowego montażu elastycznego koła pasowego. Po zapoznaniu się z jego treścią zapraszamy do obejrzenia załączonego filmu, w którym pokazano, jak może wyglądać praca silnika z niesprawnym lub nieprawidłowo zamontowanym elastycznym kołem pasowym. Instrukcje montażowe pokazujące czynności montażowe i momenty dokręcania śrub dla każdego modelu i rodzaju silnika są dołączone do każdego elastycznego koła pasowego CORTECO.
W roku 2005 CORTECO – jako uznany przez producentów samochodów specjalista w tworzeniu systemów kontroli i tłumienia drgań na pierwszy montaż wprowadziło do swojej oferty przeznaczonej na rynek wtórny nową grupę produktów – elastyczne koła pasowe. W dniu dzisiejszym firma CORTECO oferuje najszerszy na rynku wtórnym program elastycznych kół pasowych do większości współczesnych siników diesla w Europie.
]1L[ Idea działania
Drgania dynamiczne silnika są skutkiem braku wyrównoważenia wibracji wału korbowego. Tłumik drgań skrętnych montowany z przodu wału korbowego kontroluje te wibracje. W przypadku braku kontroli drgania mogą doprowadzić nawet do pęknięcia wału korbowego.
Elastyczne koła pasowe są konstruowane głównie z przeznaczeniem dla współczesnych silników dieslowskich, które są narażone na dużo większe wibracji w porównaniu z silnikami benzynowymi. Koło elastyczne przenosi napęd z wału korbowego na pasek wielo-rowkowy.
Podstawowymi zaletami elastycznego koła pasowego CORTECO są:
– Wydłuża żywotność paska i jego napinacza,
– Zmniejsza poziom hałasu,
– Redukuje drgania i zmienne obciążenia osiowe na pozostałym osprzęcie silnika.
Zasady montażu
Aby koło spełniało prawidłowo i trwale swoje funkcje musi być zestrojone z całym układem dynamicznym silnika. Należy zatem przestrzegać danych technicznych zalecanych przez producenta samochodu. Jednym z najważniejszych elementów prawidłowego montażu jest zastosowanie nowych śrub oraz zabezpieczenie ich specjalną masą zabezpieczającą przed samoodkręceniem się produkcji np. Loctite. Ze względu na różne drgania podobnych nawet silników należy bardzo precyzyjnie przestrzegać momentu dokręcenia śrub. Przykładem może tutaj być koło pasowe do silników typu HDi i Jtd występujące ofercie Corteco pod numerem 21653150. Poniżej znajduje się przykład, jak ważnym jest zastosowanie właściwego momentu dokręcania dla tego samego koła pasowego zastosowanego w różnych silnikach.
]2[
W przypadku pytań firma prosi o kontakt mailowy:
CORTECO – Biuro informacyjne w Polsce:
Adres e-mail: corteco@corteco.com.pl
www.corteco.pl
Komentarze