Oddzielne tylne i przednie moduły HVAC pozwalają na autonomiczną, strefową klimatyzację.
Moduły klimatyzacji HVAC dla Audi Q7 produkowane są w Ostrowie Wielkopolskim
W bieżącym roku w salonach pojawił się pierwszy luksusowy SUV ze stajni Audi – model Q7 – oferujący użytkownikom opcję wyposażenia, której większość konkurentów nie posiada, a mianowicie czterostrefową, w pełni automatyczną klimatyzację. Unikalny system, zaprojektowany wspólnie przez Delphi i Audi i produkowany w zakładach Delphi, oparty jest na oddzielnych przednich i tylnych modułach ogrzewania, wentylacji i chłodzenia (HVAC) z niezależnym sterowaniem dla każdej strefy. Audi Q7 można kupić w USA i w Europie.
]1P[ – Komfort to subiektywne uczucie. Każdy z nas inaczej reaguje na chłód, gorąco i ruchy powietrza. Poziom autonomii, jaki zapewnia nasz czterostrefowy moduł HVAC, jest funkcją, której bardzo domaga się rynek – mówi Marshall Andrews, dyrektor linii produktowej klimatyzacji i chłodzenia układu napędowego w Delphi Thermal Systems. – Daje możliwość regulacji temperatury oraz przepływu i dystrybucji powietrza, zapewniając każdemu pasażerowi tego pojazdu zindywidualizowany komfort cieplny.
Czterostrefowa klimatyzacja jest w Audi Q7 dodatkiem opcjonalnym. Delphi produkuje także dla tego modelu automatyczną klimatyzację dwustrefową – dla kierowcy i pasażera.
Aby sprostać wymaganiom użytkowników Audi Q7 systemy HVAC są wyposażone w lekkie wymienniki i parowniki, również produkcji Delphi.
W Audi Q7 zastosowano także opracowane przez Delphi urządzenie odłączające akumulator, chroniące obwody elektryczne przed zwarciem w przypadku kolizji. Zadebiutowało ono w modelu Audi A6 z 2005 roku. W przypadku kolizji niewielki ładunek wybuchowy szybko i bezpiecznie odłącza chronione obwody, takie jak kable łączące akumulator z rozrusznikiem, alternatorem i centrami elektrycznymi.
Komentarze