Poradnik SKF

19 lipca 2006, 0:00

Montowanie pewności z klientem
W przypadku ponad 30% wszystkich odrzuconych reklamacji dotyczących amortyzatorów, przyczyna leżała w zużytych lub uszkodzonych odbojach i osłonach przeciwkurzowych.
Fakt ten został ustalony dzięki ankiecie przeprowadzonej niedawno przez jednego z producentów amortyzatorów.
Umieszczenie w zestawach opraw kolumny i elementów ochronnych (odbój i osłona przeciwkurzowa) stanowi dla samochodu i jego właściciela największą wartość. Bezpieczeństwo i komfort można zoptymalizować, a warsztat pozyska klientów, którzy nie będą do niego wracali z powodu reklamacji.


Nowy kształt nakrętki zabezpieczającej w zestawach łożysk do kół
Od pewnego czasu stosowana jest w wielu łożyskach do kół nakrętka o nowym kształcie.
Zasada blokowania jest dość prosta; część gwintu ma lekko stożkowy kształt i blokuje nakrętkę na osi dzięki elastycznemu charakterowi blokowania (Rys. 2). Do zablokowania nakrętki nie są wymagane żadne inne akcesoria.

Nakrętka jest obecnie używana w ok. 25 zestawach, przy czym ich liczba stale rośnie.



Ryzyko pęknięcia paska typu Multi-V
W modelach Renault Clio II 1.5 DCI (65 KM i 80 KM) wyprodukowanych pomiędzy 06/2001 a 06/2002, istnieje zwiększone ryzyko pęknięcia paska typu multi-V.
Pęknięcie paska multi-V w tych konkretnych modelach może spowodować poważne uszkodzenie alternatora i sprężarki klimatyzacji (jeśli samochód jest w nią wyposażony). Zaleca się dokładne sprawdzenie paska i ostatecznie jego wymianę, łącznie z elementami napędu osprzętu.


Zestawy SKF służące do tego to:
VKMA 36052 do samochodów bez klimatyzacji
VKMA 36050 do samochodów z klimatyzacją


Śruba wału korbowego w silnikach koncernu VAG
Aby wymienić układ rozrządu w silnikach 1.6 D/TD, 1.9 D/TD i 1.9 TDI VAG, należy zdemontować koło wału korbowego (patrz rysunek), który jest mocowany za pomocą śruby M12 47 mm.
Ten wał rozrządu po zamontowaniu delikatnie się rozciąga. W ten sposób zapewnia jeszcze bardziej równomierne obciążenie czołowe i może lepiej znosić moment obrotowy. Ponowne założenie śruby doprowadzi do jeszcze większego jego rozciągnięcia, co zwiększy ryzyko pęknięcia śruby.
Śruba ta znajduje się w następujących zestawach: SKF VKMA/S 01010, VKMA 01011, VKMA 01012, VKMA 01013 i VKMA 01014.


Wskazówki dotyczące HBU 3
Nasmarowane i uszczelnione na cały okres użytkowania.
W trakcie produkcji nasmarowanych i uszczelnionych na cały okres użytkowania łożysk HBU3 (łożyska z dwoma kołnierzami, jednym do mocowania koła i tarczy hamulcowej, a drugim do mocowania zespołu do zawieszenia) do łożyska wprowadzany jest smar.
Jednakże smar czasami zbryla się i nie spełnia swojego zadania, na które składają się oddzielanie powierzchni łożyska, eliminowanie zużycia, redukcja tarcia oraz chronienie łożyska przed korozja i zewnętrznymi zanieczyszczeniami.
Aby smar mógł jak najlepiej spełniać swoje funkcje ułatwiające pracę i ochronne, musi być rozprowadzony po elementach tocznych wewnątrz łożyska. Uzyskuje się to dzięki dwóm obracającym się wobec siebie pierścieniom.
Oznacza to obracanie się obydwu kołnierzy, jednego w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, a drugiego w kierunku przeciwnym.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!