Na odbywających się we wrześniu we Frankfurcie targach Automechanika firma Delphi zaprezentuje wiele nowych produktów. Można je podzielić na sześć podstawowych obszarów: podwozie, klimatyzacja, zarządzanie silnikiem, silniki diesla, diagnostyka i elektronika konsumencka.
Podwozie
W tym obszarze produktowym Delphi zaprezentuje kilka nowych opracowań. Zostanie opublikowany nowy katalog z ponad 2700 pozycjami z aktualnej gamy części dla układu kierowniczego i zawieszenia dla tak popularnych pojazdów jak VW Golf V, Ford Focus C Max, Opel Zafira, Peugeot 407 i Mercedes klasy A.
Produkty znajdujące się w katalogu to miedzy innymi końcówki drążków i drążki kierownicze, przeguby kulowe, wahacze, drążki stabilizatorów, tuleje, osłony gumowe i pompy wspomagania dla układu kierowniczego. Delphi poszerza także gamę amortyzatorów o 100 nowych zastosowań oraz 60 nowych części zawieszenia i osłon.
Na początku roku Delphi ogłosiła powstanie joint venture z Roulunds Braking. Wspólny zakład produkuje oryginalnej jakości klocki hamulcowe sprzedawane w Europie i na świecie. W zakładzie Delphi wdrożono całościową kontrolę nad jakością, zgodnością ze specyfikacją i dostawami.
Jakość nowego klocka odpowiada najnowszym standardom w branży. Cała gama klocków wykonana jest z ponad 20 różnych materiałów ciernych, a wszystkie części posiadają wewnętrzną „warstwę pośrednią”. Jest to dodatkowa warstwa materiału o grubości 2-3 mm zawierająca więcej żywic umieszczonych pomiędzy płytką nośną a właściwym materiałem ciernym. Dwie główne korzyści z zastosowania takiej dodatkowej warstwy to mniejsza ilość drgań, a co za tym idzie mniejszy hałas oraz lepsza wytrzymałość na ścinanie.
Firmy Delphi i Roulunds Braking dokonały również konsolidacji produkcji szczęk hamulcowych i bębnów hamulcowych.
Produkcja szczek hamulcowych, opartych na technologii Roulunds Braking przeznaczonych dla obu firm na rynek części zamiennych odbywa się we francuskiej miejscowości Chevilly. Hamulce bębnowe i szczęki dla producentów pojazdów produkowane są w zakładzie Roulunds Braking w Chaumont en Vexin we Francji.
Ponad 8 tysięcy pozycji katalogowych to jedna z najkompletniejszych ofert w Europie, w bardzo dużym stopniu zaspokajająca europejski park samochodowy. Katalog ten jest zresztą stale uzupełniany – w roku 2006 łącznie przybędzie ponad 600 nowych pozycji. Nowy katalog zespołów bębnowych zawiera ponad 120 nowych pozycji.
Klimatyzacja
Kolejny produkt Delphi debiutujący na targach Automechanika, to nowe urządzenie do diagnostyki i naprawy klimatyzacji – Refmatic EVO (AT41500E). To w pełni zautomatyzowane urządzenie pozwala stacjom obsługi wykorzystać zyskowny segment rynku, jakim jest serwisowanie układów klimatyzacji. Urządzenie dostarczane jest z bazą danych ilości czynników chłodniczych i olejów stosowanych w większości europejskich samochodów.
Zarządzanie silnikiem
Delphi znacznie poszerzy ofertę elektroniki samochodowej dla wszystkich marek pojazdów.
W pierwszej fazie zadebiutują elementy kontroli emisji, zapłonu i komputery samochodowe oraz rozszerzona zostanie istniejąca gama czujników tlenu. Realizując kompleksowy program wsparcia Delphi pomoże klientom zdać sobie sprawę ze znaczenia tych produktów i technologii, na której są one oparte.
Dzięki temu klienci będą mogli wykorzystać potencjał rynku i zwiększyć sprzedaż. Program wsparcia będzie obejmował seminaria szkoleniowe, specjalne katalogi oraz integracje z narzędziami diagnostycznymi Delphi. Nowe produkty będą stanowić uzupełnienie oferowanych przez Delphi zaworów EGR wprowadzonych na rynek na początku 2006 roku, a do końca bieżącego roku cały katalog będzie obejmował ponad 100 pozycji dla wszystkich marek pojazdów.
Diesel
Sieć specjalistów ds. silników diesla oferuje zaawansowaną diagnostykę samochodów osobowych i użytkowych. Możliwości sieci zostały teraz rozszerzone o diagnostykę i naprawę układów common rail oraz elektronicznych pompowtryskiwaczy. Serwisowanie odbywa się w czystym otoczeniu za pomocą najnowszych urządzeń testujących opartych na Hartridge AVM2PC. Dalsze inwestycje w sieć zapewnią doskonałą jakość usług realizowanych za przystępną cenę. Najnowsza faza programu serwisowego Delphi jest kontynuacją programu naprawy pomp common rail, który zadebiutował na targach Automechanika w roku 2004.
Diagnostyka
Oferta Delphi w zakresie bezprzewodowych narzędzi diagnostycznych opartych na tablet PC i PDA zostanie poszerzona o pierwsze narzędzie diagnostyczne dla samochodów ciężarowych, kompatybilne z pojazdami wielu producentów. Narzędzie umożliwi serwisantom realizację takich operacji jak identyfikacja komputera samochodowego, czytanie i kasowanie kodów błędów, monitorowanie parametrów komputera, aktywowanie i konfigurowanie/kalibrację wielu układów, w tym ABS, klimatyzacji i zarządzania silnikiem. Narzędzie oparte jest na sprawdzonej technologii bezprzewodowej, z powodzeniem zastosowanej w narzędziach diagnostycznych dla samochodów osobowych – DS100E, DS500E oraz DS800E.
Następna nowość, która zostanie ogłoszona na targach: klienci aktualnie używający narzędzi diagnostycznych Delphi uzyskają możliwość aktualizacji danych. Nowa wersja zawiera ponad 1,5 tysiąca rekordów danych, co pozwala na stosowanie narzędzi na więcej niż 22 tysiącach różnych podzespołów znajdujących się w europejskich pojazdach takich jak Ford, Opel, Renault, Peugeot i Citroen. Po raz pierwszy aktualizacja będzie do pobrania z internetu, a także będzie oferowana w bardziej tradycyjnej formie na CD-ROMie dla DS500E, DS800E i DS100E oraz na kartach SD dla DS100E.
Stacje oczekują, że aktualizacje będą dostępne w internecie. Pobieranie danych przez internet pozwala na bardziej skuteczne realizowanie aktualizacji, a klientom na bardziej wydajne serwisowane coraz to szerszej gamy pojazdów.
Elektronika konsumencka
Poszerza się gama oferowanych przez Delphi produktów audio. Firma zaprezentuje trzy nowe systemy, wszystkie w formacie 1 DIN. Delphi Grundig X250 MP3 to odtwarzacz CD / MP3 z tunerem RDS / EON i mocą 4 x 45 W.
Urządzenie posiada dwa wyjścia LINE-OUT oraz interfejs AUX IN umożliwiający łatwe podłączenie odtwarzaczy MP3, np. iPoda. X330SD jest podobny konstrukcyjnie do X250 MP3, ale posiada więcej możliwości podłączenia. Za pomocą portu USB 2.0, iPodem można sterować z systemu audio w pojeździe, a slot na kartę SD daje możliwość słuchania jeszcze większej ilości plików MP3 podczas jazdy. Najbardziej zaawansowanym produktem wprowadzanym przez Delphi Grundig jest X350 BT, posiadający większość cech pozostałych modeli plus zintegrowany odbiornik Bluetooth i mikrofon umożliwiający wydawanie komend głosowych bez odrywania rąk od kierownicy.
Stoisko firmy Delphi na targach Automechanika 2006, Hala 8.0, stoisko C96.
Komentarze