Oryginal SACHS Service – fachowość i odpowiedzialność (przygotowała firma ZF Trading GmbH Sp. z o.o.)

7 czerwca 2006, 0:00

Oryginal SACHS Service (OSS) to światowa sieć autoryzowanych warsztatów zrzeszająca dwadzieścia dwa tysiące niezależnych punktów serwisowych. W Europie jest ich prawie osiem tysięcy, zaś w naszym kraju ponad trzysta. Przynależność do niej jest całkowicie dobrowolna, a warsztaty zachowują własną tożsamość. Znak OSS ma tylko informować klientów, że jedną ze specjalności serwisu jest montaż oryginalnych części zamiennych marek SACHS, BOGE, LEMFÖRDER i ZF PARTS.

]1[


Dystrybutorem, na cały świat, części samochodowych renomowanych marek: SACHS, LEMFÖRDER, BOGE i ZF PARTS jest ZF Trading GmbH, organizacja handlowa koncernu ZF Friedrichshafen, który te części produkuje.


W naszym kraju działa ZF Trading GmbH Sp. z o.o. Przedstawicielstwo w Polsce. Prowadzi działania marketingowe i szkoleniowe. Te ostatnie dotyczą przede wszystkim warsztatów, które przystąpiły lub chcą przystąpić do OSS.
Taki warsztat musi, przede wszystkim, świadczyć usługi na wysokim poziomie i przestrzegać warunków gwarancji. Wymagane są co najmniej cztery stanowiska naprawcze (w małych miejscowościach tylko dwa) oraz obsługa wszystkich popularnych marek samochodów w zakresie wymiany amortyzatorów i sprzęgieł oraz napraw zawieszenia oraz układów kierowniczych. Dodatkowo pożądane jest, by serwis przeprowadzał badania geometrii ustawienia kół. Musi też mieć urządzenia i narzędzia do bezpiecznego wykonywania tych prac, a przynajmniej jeden z jego pracowników świadectwo, że odbył szkolenie OSS.
Konieczne jest ponadto umieszczenie tablicy z logo OSS obok tablicy informacyjnej warsztatu, co oznacza, że warsztat posiada autoryzację do sprzedaży i montażu oryginalnych części zamiennych marek SACHS, BOGE, LEMFÖRDER i ZF PARTS. Wykorzystanie znaku OSS we własnych materiałach reklamowych należy już do decyzji warsztatu.


]2L[ W zamian, oprócz innych korzyści, warsztat zyskuje stały dostęp do szkoleń i wszelkich informacji technicznych niezbędnych do fachowego przeprowadzania napraw. Także tych najświeższych (dotyczących modeli pojazdów, które niedawno pojawiły się na rynku), a więc z oczywistych względów nie omówionych jeszcze w różnych publikacjach. Jest to możliwe, gdyż firmy takie jak ZF TRADING, wytwarzające również części na tzw. pierwszy montażu, ściśle współpracują z producentami samochodów. Mają zatem, jako pierwsze, informację o wszystkich nowościach. Jednocześnie gromadząc te informacje od lat, są w stanie udzielić warsztatom niezbędnego wsparcia w przypadku aut starszych. Mechanik w razie jakichkolwiek wątpliwości ma, dzięki temu, do kogo zwrócić się o pomoc, co pozwala uniknąć popełnienia błędów podczas naprawy. Błędów, które niekiedy decydują o tym, czy klient będzie poruszał się bezpiecznym autem.
Warsztat zyskuje też wsparcie w postaci szczegółowych katalogów technicznych czy płyt CD. Również na stronie internetowej www.zf-trading.com jest dostępny catalog online , prowadzony w trzynastu językach, także w polskim. Dane są aktualizowane raz w tygodniu. Każdy, nie tylko pracownik warsztatu, za pomocą funkcji „wybór pojazdu” może szybko i łatwo sprawdzić symbol oraz dostępność części, jaka powinna być zamontowana w danym pojeździe. Warsztat zaś, w razie jakichkolwiek wątpliwości, może w każdej chwili wysłać zapytanie techniczne dotyczące zarówno części, jak i jej montażu.

Kto może wziąć udział w szkoleniu ORYGINAL SACHS SERVICE?


Szkolić się mogą praktycznie wszyscy zainteresowani. Udział jest bezpłatny, potwierdzony odpowiednim certyfikatem – do tej pory polscy mechanicy otrzymali ich ponad dwa i pół tysiąca.


]3P[ Warsztaty, które sprzedają produkty dostarczane przez ZF Trading, otrzymują przede wszystkim informacje techniczne. Do autoryzowanych serwisów np. Forda, czy Opla takie informacje docierają bezpośrednio z fabryk produkujących te samochody. Niezależne warsztaty takiej możliwości nie mają. Dlatego właśnie taka duża uwaga przywiązywana jest do szkoleń, które z reguły odbywają się dwa, trzy razy w miesiącu.



]4L[ Zwłaszcza, że w Polsce, użytkownicy samochodów często nie serwisują ich w autoryzowanych stacjach obsługi. Poszukują warsztatów mniejszych i tańszych, które jednocześnie zapewnią właściwy dobór części zamiennych oraz fachowy i wysoki poziom obsługi. OSS stara się, więc stworzyć takie warunki niezależnym warsztatom. Uczy jak np. określić momenty dokręcania śrub, kąty ustawienia koła czy geometrię. Także fachowego montażu.
Wszystkimi sprawami związanymi z przystąpieniem do sieci, i późniejszym kontaktami z warsztatami, w tym i pomocą w przypadku wszelkich problemów technicznych, zajmują się regionalni przedstawiciele warszawskiego biura ZF Trading GmbH Sp. z o.o., funkcje te pełnią:
– jewództwa centralne – Paweł Szcześniewski : tel. 0602 310 364
– województwa południowe – Grzegorz Fedorowicz,: tel. 0604 120 333
– województwa północne – Adam Światowy: tel. 0606 900 011


Opracowanie:


]5[

ZF Trading GmbH Sp. z o.o.,
ul. Chmielna 132/134, 00-805 Warszawa,
tel. 022 656 22 05, fax 022 627 01 08, e-mail: w.kmieciak@zf.com.pl

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!