Wyniki i plany firmy Fota-konferencja prasowa

10 maja 2006, 0:00

W dniu 10 maja 2006 Zarząd firmy Fota zorganizował konferencję prasową na której przedstawiono informacje o dotychczasowych osiągnięcia Spółki, jej wynikach finansowych oraz plany rozwoju.
Firma jest dystrybutorem części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych, której udział w polskim rynku szacowany jest na 8%.
Spółka dostarcza części na terenie całego kraju, a także za granicą (głównie Europa Środkowowschodnia). Około 9% sprzedaży pochodzi z eksportu. Najważniejsze rynki zagraniczne to: Ukraina, Czechy, Węgry i Słowacja.


W ofercie Spółki Fota znajduje się obecnie około 170 tys. różnych części zamiennych i jest ona stale poszerzana.
Największy udział w sprzedaży Foty stanowią części eksploatacyjne, związane z bieżącą obsługą pojazdów. Kolejną istotną grupą produktów dla przychodów firmy są elementy układu zawieszenia.
W ofercie Foty obok części wielu renomowanych producentów, znajduje się własna marka KAGER. W 2003 roku firma wprowadziła do sprzedaży pierwsze produkty KAGER. Obecnie oferta KAGER obejmuje 17 tys. różnych wyrobów zgrupowanych w 37 liniach produktowych. Udział sprzedaży KAGER w przychodach Foty wyniósł w I kwartale 2006 roku około 13,5%.
W 2006 roku KAGER znajdzie się w najważniejszym w Europie, elektronicznym katalogu części zamiennych „TecDoc”.


Fota sprzedaje części zamienne za pośrednictwem sieci dystrybucji, którą od 2001 roku zarządza Centrum Logistyczne w Łodzi. Ma powierzchnię 20 tys. m2. Firma posiada 88 oddziałów, 8 z nich pełni funkcję magazynów regionalnych. Około 35 placówek prowadzonych jest na zasadzie agencji przez sprawdzonych partnerów handlowych Foty.
Fota uruchomiła również trzy magazyny poza granicami kraju: na Węgrzech, w Czechach i na Ukrainie.


Fota oprócz marki KAGER rozwija dwa programy warsztatowe – Leader Service i Leader Servive Truck. Na koniec ubiegłego roku w sieci zrzeszone było już ponad 600 niezależnych warsztatów.
Fota w ubiegłym roku rozpoczęła ekspansję na rynkach europejskich. Utworzyła trzy spółki zależne zajmujące się dystrybucją części zamiennych:
Fota Węgry (100% udziałów)
Fota Czechy (100% udziałów)
Fota Ukraina (70% udziałów, pozostałe należą do ukraińskiego partnera handlowego)

W 2005 roku przychody Firmy były o 16,5% wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 327,1 mln zł. W ostatnich dziesięciu latach spółka osiągała wzrost sprzedaży średnio o około 32% rocznie.
W ubiegłym roku zysk netto firmy Fota wyniósł 11,7 mln zł, a zysk operacyjny był o 0,2 mln zł wyższy.


Na konferencji poinformowano także jakie są główne cele rozwoju firmy Fota.
Głównym celem strategicznym firmy Fota jest dalsza ekspansja w Polsce jak i na rynkach Europy Środkowowschodniej. Rozwój na tych rynkach będzie realizowany poprzez konsolidację, a także wzrost organiczny.
Firma której udział w rynku dystrybucji części w Polsce w roku 2005 wyniósł 8% planuje zwiększenie go do poziomu 25% w roku 2009.
Spółka zamierza być w centrum procesu konsolidacji. Poinformowano również, że prowadzi obecnie rozmowy z grupą firm w związku z możliwym połączeniem. Nie wyklucza również akwizycji na rynkach zagranicznych.


Firma Fota planuje również wejście na Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych.
Spółka złożyła już prospekt emisyjny do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.
Ofertę publiczną chce przeprowadzić w tym roku.


Celem strategicznym jest także dalsze poszerzenie oferty produktowej. Fota zamierza m.in. znacznie wzmocnić swoją pozycję w dystrybucji części do samochodów ciężarowych.


Kolejnym celem jest umocnienie marki KAGER na rynku europejskim, a także dalsze poszerzenie asortymentu m.in. w segmencie samochodów azjatyckich, francuskich i włoskich.


Fota zamierza też zwiększyć sprzedaż wyposażenia i sprzętu warsztatowego.

W planach Firmy jest również rozbudowa sieci warsztatów Leader Service w Polsce, ale także uruchomienie tego programu za granicą, gdzie Fota posiada spółki zależne.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!