Kilka ostatnich przykładów praktycznego zastosowania wiedzy SKF

5 kwietnia 2006, 0:00

Inteligentne zespoły napinaczy pasków rozrządu do zastosowania w silniku
Na ostatnich targach w Hanowerze SKF zaprezentował nową generację inteligentnych zespołów napinaczy pasków rozrządu do zastosowania w silniku. Zastosowana inteligentna technologia pozwala na automatyczne ustawienie odpowiedniego napięcia paska, podczas gdy specjalne działanie sprzęgła zapobiega gwałtownemu ruchowi powrotnemu, który może zmienić ustawienie rozrządu silnika. To rewolucyjne rozwiązanie charakteryzujące się łatwością montażu oraz przedłużoną żywotnością pasków, to znaczne udoskonalenie w stosunku do istniejącej technologii napinaczy. Nowe napinacze weszły do seryjnej produkcji w roku 2006. Oferują producentom samochodów możliwość poprawienia niezawodności pasków, redukcję kosztów ich montażu czy regulacji i dzięki czemu stanowią alternatywę dla łańcuchów napędu rozrządu.
 
SKF produkuje automatyczne zespoły napinaczy pasków dla VW
Firma SKF została wyznaczona przez firmę VW na dostawcę automatycznych zespołów napinaczy pasków (Automatic Belt Tensioner Unit – ABTU) do 1,6 litrowego silnika benzynowego. Silnik ten, używany m.in. w modelach VW: Polo, Bora, Golf, Touran oraz Skoda Octawia, produkowany jest w Chinach, w liczbie 450 tys. sztuk rocznie. SKF dostarcza automatyczne zespoły napinaczy pasków ze swojej fabryki motoryzacyjnej w Szanghaju.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!