Ponad 80% zawodników (69 na 84), walczących w motocyklowych mistrzostwach świata MotoGP 2006, ściga się na maszynach wyposażonych w opony Dunlop. Na każde zawody 20-osobowy zespół techniczny Dunlopa zabiera ze sobą 4000 opon, do których transportu potrzeba pięciu ciężarówek. W rozpoczętym 26 marca br. sezonie na oponach Dunlop ścigają się aż dwa zespoły motocyklistów w najwyższej klasie MotoGP, zwanej także klasą „błękitnej wstęgi” lub „królewską”.
Zaangażowanie, należącej do The Goodyear Tire & Rubber Company, marki Dunlop w motocyklowe mistrzostwa świata osiąga kolejny poziom. Opony Dunlop od lat dominują w dwóch niższych klasach motocyklowych mistrzostw świata. Wyposażone w nie maszyny o pojemności 250cc (centymetrów sześciennych) wygrywały przez ostatnie 13 lat z rzędu. Z kolei motocykle o pojemności 125cc, jeżdżące na oponach Dunlop, triumfowały przez ostatnie 9 lat z rzędu. W tym sezonie Dunlop będzie też walczył o mistrzostwo w klasie „błękitnej wstęgi” MotoGP. Podpisano bowiem kontrakty z zespołem Tech 3 Yamaha, na którego motorach YZR-M1 jeżdżą Hiszpan Carlos Checa i Brytyjczyk James Ellison oraz drugim zespołem Dunlopa w MotoGP – Pramac d’Antin Ducati z rajdowcami Alexem Hofmannem i Jose Luisem Cardoso.
Po intensywnych jazdach próbnych, w ubiegły weekend zawodnicy rozpoczęli sezon wyścigów. Pierwsze zawody, traktowane trochę jako wstęp do prawdziwej walki, odbyły się na torze Jerez de la Frontera w Hiszpanii. W kolejnych tygodniach oczy miłośników wyścigów motocyklowych zwrócą się na Katar, Turcję i Chiny, gdzie odbędą się trzy kolejne zawody z serii MotoGP.
Komentarze