Krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni, wysoka odporność na zjawisko aquaplaningu, dobre właściwości jezdne przy dużych prędkościach i niski poziom hałasu toczenia – to najważniejsze zalety nowej opony letniej Fulda, wprowadzonej na rynek przez należącego do Grupy Goodyear niemieckiego producenta.
Opony Fulda Carat Progresso można montować w większości obecnie produkowanych samochodów osobowych średniej i wyższej klasy.
Fulda Carat Progresso to m.in. nowy wzór bieżnika. Opiera się on na dużym zagęszczeniu rowków promieniowych, które efektywniej odprowadzają wodę spod opony. Rowki działają na zasadzie zbliżonej do rozgarniających wodę wioseł. Skraca to wyraźnie odległość potrzebną do zatrzymania pojazdu podczas jazdy na mokrej, bądź śliskiej nawierzchni, co znacząco zmniejsza ryzyko aquaplaningu (czyli poślizgu opony na cienkiej warstwie wody). W czasie jazdy w strugach deszczu kierowca natychmiast odczuwa efekt zwiększonego bezpieczeństwa.
]1L[
„Inżynierowie Fuldy, projektując opony Fulda Carat Progresso, skoncentrowali się na dwóch najbardziej krytycznych sytuacjach, jakie mogą spotkać kierowcę w czasie jazdy po mokrej nawierzchni: hamowaniu i aquaplaningu. Nasze badania udowodniły, że samochód jadący z prędkością 80 km/h, wyposażony w opony Fulda Carat Progresso, zatrzymuje się średnio cztery metry wcześniej niż ten sam samochód z oponami konkurencyjnych marek. To odległość przekraczająca często długość samochodu i przewaga, która może ocalić życie” – powiedział Tomasz Dwojak, Brand Manager marki Fulda w Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o. o.
Nowa opona Carat Progresso posiada jeszcze inne zalety, ważne dla bezpieczeństwa jazdy. Dzięki dużym blokom na barku opony oraz stabilnej części centralnej z solidnym środkowym żebrem opona ma doskonałe właściwości jezdne, których nie traci nawet przy znacznych prędkościach.
Charakterystyczna dla opony letniej Fulda Carat Progresso jest także zwiększona żywotność. Wynika ona przede wszystkim z zastosowania wysoce wydajnego składnika mieszanki bieżnika. Odpowiedzialny za krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni składnik zapewnia również wydzielanie mniejszej ilości ciepła przez oponę podczas jazdy. Oznacza to wolniejsze ścieranie bieżnika i więcej przejechanych kilometrów na jednym komplecie opon. Dodatkowo inżynierowie Fuldy podnieśli żywotność opony poprzez zoptymalizowanie w niej rozłożenia ciśnienia.
]2P[
Kierowcy samochodów z oponami Carat Progresso będą mogli też zauważyć cichszą „pracę” tych opon. Zmniejszenie poziomu hałasu jest efektem zastosowania technologii DualShift, która charakteryzuje się zróżnicowanym rozmiarem bloków oraz specjalnym ułożeniem części bieżnika względem siebie. Zastosowanie różnych rozmiarów bloków na barku opony i w jej środkowej części sprawia, że podczas zetknięcia się opony z nawierzchnią powstają szumy o różnych częstotliwościach. Zoptymalizowanie położenia części bieżnika względem siebie powoduje z kolei wytworzenie szumu o innej częstotliwości na barku opony, a innego w jej środkowej części – co dodatkowo zmniejsza hałas.
Opona Fulda Carat Progresso jest dostępna w 44 rozmiarach, obejmujących najbardziej popularne marki samochodów osobowych. Rynek w Polsce staje się coraz bardziej zbliżony do rynków krajów Europy Zachodniej, stąd też rozwój opon segmentu środka, czyli właśnie takich jak Carat Progresso – opon do samochodów średniej i wyższej klasy, ale już z wyższymi indeksami prędkości.
Fulda Carat Progresso będzie dostępna w 44 następujących rozmiarach:
165/60R14 75H | 195/60R16 C 99/97H |
175/65R14 82H | 205/50R15 86V |
185/55R14 80H | 205/55R15 88V |
185/55R15 82H / 82V | 205/55R16 91H / 91V |
185/60R14 82H |
205/60R15 91V / 91H / 91W / 95H XL |
185/60R15 88H XL / 84H | 205/60R16 92V / 92H |
185/65R14 86H | 205/65R15 99H XL / 94H / 94V |
185/65R15 88H | 215/55R16 93H / 93V / 93W / 97H XL |
195/50R15 82H / 82V | 215/65R15 96H |
195/55R15 85H / 85V |
225/60R15 96V |
195/60R14 86H | 225/60R16 98W / 98V |
195/60R15 88H / 88V | 235/60R16 100W |
195/65R15 91H / 91V / 95H XL |
Komentarze