Detektor gazu CGS–20D metan, propan-butan

1 marca 2006, 0:00

Spółka Unimetal wprowadziła do swojej oferty przenośny detektor gazu do kontroli szczelności instalacji gazowych.
Detektor gazu CGS-20D jest przenośnym przyrządem przeznaczonym do wykrywania ulatniającego się gazu: propanu-butanu i metanu.
Przyrząd służy do dokładnej lokalizacji nawet najmniejszych źródeł nieszczelności instalacji gazowej.
Przyrząd zalecany szczególnie do sprawdzania szczelności instalacji gazowych propanu-butanu lub metanu: na stacjach Auto-Gaz, Stacjach Kontroli Pojazdów, w samochodach na gaz, jachtach, kuchenkach gazowych oraz wszelkich urządzeń i instalacjach metanu i propanu-butanu.

]1P[
Obecność gazu w otoczeniu sygnalizowana jest optycznie i akustycznie.
Sygnalizacja optyczna – 10 diod LED, które zapalając się podświetlają wartość stężenia gazu jaka została przekroczona. Migotanie diody wskazującej wartość stężenia gazu informuje o osiągnięciu danej wartości stężenia gazu. Świecenie światłem ciągłym informuje o przekroczeniu danej wartości stężenia gazu.
Sygnalizacja akustyczna – modulowany sygnał dźwiękowy, którego częstotliwość wzrasta w miarę wzrostu stężenia gazu.
Pozostała sygnalizacja optyczna: – dioda LED czerwono-zielona (R/G) – po włączeniu sygnalizuje: nagrzewanie się sondy (czerwona) lub gotowość przyrządu do pracy (zielona). W stanie gotowości przyrządu do pracy dioda ta sygnalizuje stan naładowania akumulatora:
– kolor zielony: akumulator naładowany,
– kolor żółty: akumulator średnio rozładowany, przyrząd jeszcze działa poprawnie,
– kolor czerwony: akumulator rozładowany. Przycisk „TEST” służy do testowania przyrządu.
Przyrząd zasilany jest dwoma akumulatorkami typu AA. Na wyposażeniu urządzenia znajdują się dwa akumulatorki niklowo-wodorkowe Ni-MH 1,2V/2200mAh oraz szybka ładowarka mikroprocesorowa do ładowania tych akumulatorków.

Parametry techniczne:
zasilanie: akumulatorki Ni-MH typ AA 2×1,2V/2200 mAh,
ładowanie akumulatorków: zewnętrzna ładowarka,
typ sensora: TGS2612,
zasada pomiaru: spalanie katalityczne,
zakres stosowania: metan (gaz ziemny), propan-butan (gaz butlowy),
stężenie alarmowe: – zakres 1 – 25 % DGW,
sygnalizacja zasilania: czerwone światło diody R/G (czerwono-zielonej),
sygnalizacja gotowości do pracy: zielone światło diody R/G,
sygnalizacja napięcia akumulatora: dioda R/G zielono-żółto-czerwona,
sygnalizacja alarmowa: 10 diod LED, oraz buczek z modulowaną częstotliwością,
czas wstępnego wygrzewania: ok. 20sek.
czas potrzebny do uzyskania pełnej czułości przyrządu: ok. 5 min.
temperatura pracy: od 0 do + 50 St. C,
długość sondy pantografowej: 180 mm,
wymiary zewnętrzne: 145 x 63 x 30 mm (bez sondy),
masa: ok. 300 g,
czas ciągłej pracy przyrządu: do 6 godz.
czas ładowania akumulatorków: ok. 2 godz.

10 lutego 2006r. zastało podpisane przez Ministra Transportu i Budownictwa nowe rozporządzenie dotyczące „Szczegółowych wymagań w stosunku do Stacji Kontroli Pojazdów”. Zgodnie z tym rozporządzeniem przenośny detektor gazu będzie stanowić kolejny obowiązkowy element wyposażenia SKP.

Wszelkie dodatkowe informacje na stronie https://unimetal-moto.com/

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!