Firma Gates rozszerzyła swoją ofertę pasków wielorowkowych o paski o profilu PJ. Paski te znajdują zastosowanie w samochodach z podwójnym wentylatorem chłodnicy, np.: VAG, Mercedes.
Przez wiele lat paski o profilu PJ były używane wyłącznie do zastosowań przemysłowych. Coraz częściej te małe paski wielorowkowe wykorzystywane są także w przemyśle samochodowym, głównie przy napędzie wentylatora.
W większości przypadków silnik wyposażony jest w pojedynczy wentylator napędzany elektrycznie. Jeżeli niezbędne jest dodatkowe chłodzenie (samochody z klimatyzacją, taksówki, itd.) montuje się dodatkowy wentylator. Wentylator ten napędzany jest za pomocą pierwszego, za pośrednictwem 2 lub 3 rowkowego paska PJ. Na dzień dzisiejszy tego typu zastosowania występują w samochodach VAG i Mercedes.
Podstawową różnicą pomiędzy standardowym paskiem wielorowkowym (profil PK) a PJ jest wielkość profilu zęba: PJ jest dużo mniejszy niż PK. Pasek o profilu PJ nie może pracować pod tym samym obciążeniem, co pasek PK. Obciążenia takie nie występują jednak w zastosowaniach paska o profilu PJ. Zwarta budowa napędu jest konieczna przy rozbudowanych układach.
Wymiana paska PJ jest konieczna przy awarii łożyska jednego z wentylatorów, w wyniku kolizji drogowej lub normalnego zużycia. Montaż pasków PJ przebiega odmiennie niż w przypadku standardowych PK. W związku z brakiem regulacji, paski te muszą być „naciągnięte” na koło pasowe drugiego wentylatora. Operacja ta musi przebiegać ostrożnie, aby nie uszkodzić paska i koła paskowego.
Komentarze