Modułowe zestawy do wymiany oleju ZF Aftermarket pasują do ponad 600 typów pojazdów, wyposażonych w 5-, 6- i 8-biegową automatyczną skrzynię biegów ZF. Dzięki temu warsztaty mają skrojony na miarę pakiet, zawierający wszystkie niezbędne części do wymiany oleju przekładniowego z jednego źródła: warsztaty nie muszą już wyszukiwać i zamawiać poszczególnych części.
Modułowe zestawy do wymiany oleju ZF Aftermarket zawierają filtr, uszczelki, śruby, magnesy i miskę olejową – czyli wszystkie niezbędne komponenty do przeprowadzenia wymiany oleju w samochodach osobowych z 5 i 6-biegowymi automatycznymi skrzyniami biegów. Aftermarketowa jednostka grupy ZF rozszerzyła swoją ofertę o zestawy do 8-biegowych automatycznych skrzyń biegów. W celu zapewnienia maksymalnej elastyczności warsztatów wszystkie zestawy są dostępne z 7-litrowymi pojemnikami odpowiedniego oleju ZF-LifeguardFluid lub bez niego. ZF-LifeguardFluid 9 jest także dostępny osobno w opakowaniu o pojemności 1 litra. Ponadto, ZF-LifeguardFluid 5, 6 i 8 są dostępne osobno w 20-litrowych kanistrach, zapewniających wsparcie dla warsztatów potrzebujących większych ilości.
Wszystkie skrzynie biegów ZF są napełnione półsyntetycznym lub syntetycznym olejem klasy premium ZF-LifeguardFluid. Może on jednak ulec przedwczesnemu zestarzeniu, w sytuacji nadmiernego obciążenia przekładni wynikającej chociażby z częstego ciągnięcia przyczepy lub dynamicznej jazdy. Warsztaty powinny zalecać wymianę oleju po przejechaniu 100 tys. kilometrów, aby zapewnić dłuższą żywotność skrzyni biegów. Wraz z zestawami do wymiany oleju od ZF Aftermarket, warsztaty otrzymują wszystkie elementy potrzebne do szybkiej, wydajnej i łatwej wymiany oleju, dzięki czemu stają się profesjonalnym i rekomendowanym dostawcą takiej usługi dla klientów.
ZF udostępnia także przydatne porady dotyczące serwisowania, umożliwiające profesjonalne zastosowanie zestawów do wymiany oleju: użycie właściwego oleju przekładniowego we właściwy sposób i we właściwym czasie ma istotne znaczenie dla uniknięcia uszkodzeń części oraz właściwej pracy przełożeń i funkcjonalności skrzyni biegów. ZF Aftermarket udostępnia także film wideo „ZF Workshop Hangout”, zapewniający szczegółowy wgląd w kolejne etapy wymiany oleju.
Specjalistyczne porady dla sprawnej wymiany oleju
ZF Aftermarket wspiera swoich partnerów usługami, takimi jak najnowsze informacje techniczne i szkolenia. W celu dostarczenia kompleksowej i profesjonalnej usługi z zakresu wymiany oleju przekładniowego, ZF Aftermarket zaleca warsztatom, aby zawsze ściśle przestrzegały instrukcji przekazanych przez producenta pojazdu. Dodatkowo, zaleca uwzględnienie następujących punktów w procedurze wymiany oleju:
- Nigdy nie należy uruchamiać silnika ani holować pojazdu bez oleju w skrzyni biegów. Upewnij się, że silnik ostygł i znajduje się na biegu neutralnym przed podjęciem każdej naprawy przy pojeździe.
- Wymiana miski olejowej wymaga precyzji: podczas demontażu starej miski należy najpierw zluzować wszystkie śruby w określonej kolejności, aby uniknąć zniekształcenia. Dotyczy to również przykręcania nowej miski z uszczelką — w odwrotnej kolejności. Tutaj również należy zwrócić uwagę na prawidłowy moment dokręcania śrub.
- Przed wlaniem oleju należy usunąć wszelkie pozostałości zużytego oleju. Zalecane jest używanie ZF-LifeguardFluid pasującego do konkretnej skrzyni biegów — bez dodatków, ponieważ zmiana składu chemicznego oleju może doprowadzić do uszkodzenia skrzyni biegów i jej komponentów.
-
Poziom oleju przekładniowego musi być dokładnie zgodny z podaną specyfikacją napełniania. Jeśli będzie go zbyt mało, skrzynia biegów ulegnie zniszczeniu. Jeśli poziom oleju będzie zbyt wysoki, jego nadmiar będzie po podgrzaniu wyciekał ze skrzyni biegów przez otwór przelewowy i może ulec zapłonowi po zetknięciu z rozgrzanymi częściami układu wydechowego.
Komentarze