ZF Aftermarket rozszerza portfolio produktów marki Sachs, wprowadzając 55 artykułów z linii nowej generacji przekładni hydrokinetycznych do automatycznych skrzyń biegów stosowanych w pojazdach osobowych. Przekładnie hydrokinetyczne mogą być również wyposażone w podwójny tłumik drgań skrętnych (TwinTD), zmniejszający zużycie paliwa oraz zapewniający płynniejsze przełączanie biegów i lepszy komfort jazdy.
Udział w rynku samochodów osobowych z automatyczną skrzynią biegów z roku na rok jest coraz większy. Nowa generacja przekładni hydrokinetycznych od ZF to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie w tym segmencie na rynku aftermarketowym.
Przekładnie hydrokinetyczne marki Sachs to wysokiej klasy komponenty indywidualnie dostosowywane do potrzeb konkretnych układów napędowych. System sprzęgła przekładni hydrokinetycznej składa się z konwertera momentu obrotowego i tłumików drgań skrętnych. Elementy te współpracują ze sobą w celu wyeliminowania zużycia podzespołów w momencie uruchamiania pojazdu, usprawnienia przeniesienia momentu obrotowego oraz redukcji strat energii i hałasu przy jednoczesnym zwiększaniu dynamiki jazdy.
Redukcja hałasu i zużycia paliwa
Współczesne silniki charakteryzują się mniejszą pojemnością oraz wyższymi momentami obrotowymi. Jednocześnie osiągają one niższą prędkość obrotową. Takie zestawienie prowadzi do znaczącego zwiększenia drgań skrętnych występujących w układzie napędowym. Przekładnie kinetyczne ZF mogą być wyposażone w podwójne tłumiki drgań skrętnych nowej konstrukcji „TwinTD”. Ten zaawansowany system tłumienia minimalizuje drgania skrętne do takiego stopnia, że możliwe jest uzyskanie wcześniejszych punktów przełączania biegów w przekładni. W efekcie prowadzi to do zwiększenia komfortu jazdy, w szczególności przy małej prędkości obrotowej silnika, zmniejszając tym samym zużycie paliwa.
Wydajna i modułowa konstrukcja
Przekładnia hydrokinetyczna jest wydajna, pomimo kompaktowych rozmiarów. Dzięki temu element ten nie wymaga dużej przestrzeni montażowej. Dodatkowo, skuteczniejszy system chłodzenia konwertera momentu obrotowego zapewnia optymalne rozpraszanie ciepła wpływającego na jego zużycie. Konwertery momentu obrotowego cechują się elastyczną, modułową konstrukcją. Możliwy jest wybór 2, 4 lub 6 powierzchni tarcia o zmiennych średnicach obwodu hydraulicznego. Umożliwia to indywidualne dostrojenie podzespołu do konkretnego układu napędowego.
Nowa seria konwerterów momentu obrotowego oferuje jakość oryginalnych części (OE) produkcji ZF, wysoką wydajność hydrodynamiczną oraz specyfikację zgodną z oryginalnym wyposażeniem (OEM).
Podzespoły ZF zapewniają optymalną wydajność pod warunkiem ich regularnej konserwacji w wyspecjalizowanych serwisach. Eksperci ZF zalecają wymianę oleju hydraulicznego przy przebiegu 100 tys. kilometrów, w celu ograniczenia przedwczesnego zużycia przekładni automatycznej i jej komponentów.
Komentarze