Moduły oleju i oleju napędowego UFI Filters będą elementami standardowego wyposażenia silnika 2,2 l diesel tego auta oraz innych wyprodukowanych na tej samej platformie.
– „Jesteśmy wyjątkowo dumni z tego ważnego kontraktu na dostawę. Począwszy od tego auta, Alfa Romeo chciał zredefiniować standardy marki koncentrując się na dedykowanych rozwiązaniach technologicznych oraz najnowszej generacji produktach i systemach – takich jak technologie filtracji oferowane przez UFI. Ponadto, wraz z początkiem 2017 roku także rynek części zamiennych będzie mógł czerpać korzyści z tych ważnych produktów dostępnych pod markami UFI i Sofima, co będzie ogromną wartością dodaną” – powiedział Luca Betti, UFI Group Aftermarket Business Unit Director.
Moduł oleju
Dostarczany dla Alfa Romeo Giulia moduł oleju zainstalowany jest w komorze silnika; składa się z korpusu filtra wykonanego z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym (pierwszego tego typu dostarczanego przez UFI Filters dla Grupy FCA), co umożliwia znaczną redukcję masy w porównaniu do analogicznych produktów z odlewanego ciśnieniowo aluminium. Zastosowanie włókna szklanego jest istotne dla zapewnienia wytrzymałości strukturalnej filtra, umożliwiając jego funkcjonowanie przy ciśnieniu roboczym sięgającym 7–8 barów.
Medium filtracyjne
Elementem filtracyjnym dostarczanego dla Alfy Romeo Giulia modułu oleju jest medium pozbawione części metalowych i wykonane z celulozy, zgrzewane za pomocą ultradźwięków – jest to proces, który poprawia jego szczelność nawet gdy jest poddawany działaniu ekstremalnie wysokich ciśnień i temperatur. Wysoka skuteczność filtrowania jest zgodna z wymogami nowej normy Euro 6, a medium filtracyjne w całości nadaje się do recyklingu.
Kompletny moduł
Moduł oleju Alfy Romeo Giulia wyposażony jest w: wymiennik ciepła; czujniki temperatury i ciśnienia oleju zamontowane na podstawie wymiennika, w pobliżu przewodu olejowego; zawór przeciwzwrotny i zawór obejściowy.
Moduł oleju napędowego
Kompletny moduł oleju napędowego do Alfy Romeo Giulia, umiejscowiony w pobliżu zbiornika paliwa, został wykonany w całości z tworzywa sztucznego i składa się z korpusu głównego oraz przykręconej do niego pokrywy. Takie rozwiązanie to efekt złożonego procesu projektowego, prowadzącego do zmniejszenia liczby elementów składowych i w konsekwencji redukcji masy. Pokrywa przykręcona do korpusu głównego sprawia, że nie ma potrzeby używania wielu śrub aby zamknąć filtr, czyniąc tym samym prace serwisowe przy filtrze szybkimi i prostymi dla mechanika.
Oprócz korpusu z tworzywa sztucznego i medium filtracyjnego, kompletny moduł zawiera: Group Sensor, łączący urządzenia elektryczne i elektroniczne przeznaczone do pomiaru temperatury paliwa, ogrzewania paliwa w przy niskiej temperaturze oraz do sygnalizacji poziomu wody osiągniętego w komorze zbiorczej; śrubę spustu wody i oleju napędowego, która dla ułatwienia serwisowania umieszczona jest przy podstawie dolnej pokrywy; dwa złącza, na wejściu i wyjściu oleju napędowego w korpusie głównym; zawór regulacji ciśnienia umieszczony na wkładzie filtra, którego innowacyjne umiejscowienie jest chronione patentem.
Ekskluzywne produkty dla aftermarketu
Pierwsze tego typu na rynku wkłady filtra oleju i filtra oleju napędowego do Alfy Romeo Giulia będą dostępne na rynku części zamiennych w pierwszym kwartale 2017 roku, zarówno pod marką UFI, jak i Sofima. Jest to kolejne potwierdzenie coraz większego ukierunkowywania się firmy na dostarczanie klientom produktów tuż po ich premierze w pierwszym montażu, oferując dostawcom aftermarketu współpracującym z UFI realną, konkurencyjną korzyść.
Więcej informacji na temat firmy UFI Filters oraz produktów marek UFI i Sofima można znaleźć na stronach www.ufi-aftermarket.com i www.sofima-aftermarket.com.
Komentarze