Rozruszniki i alternatory – tylko od lidera dostaw na pierwszy montaż

20 października 2016, 14:18

W kwestii systemów elektrycznych Valeo jest dostawcą numer 1 dla producentów samochodów na całym świecie. Aż 40% nowych aut wyposażonych jest w rozrusznik lub alternator zaprojektowany i wyprodukowany przez Valeo.

Ogromne doświadczenie i dominacja Valeo w tym sektorze rynku ma swoje źródło w pracach badawczych nad mikro-hybrydami, czyli klasycznymi silnikami spalinowymi, które wyposażone są w system start-stop. Wyłącza on silnik przy każdorazowym zatrzymaniu pojazdu i uruchamia go w ułamku sekundy, gdy tylko kierowca chce kontynuować jazdę. Dzięki temu możliwa jest redukcja zużycia paliwa – a co za tym idzie także emisji CO2 – o 5% w cyklu NEDC oraz nawet o 20% w czasie jazdy miejskiej, gdy kierowca tkwi w korku.

Dwa główne rozwiązania stosowane wyłącznie przez Valeo to:

  • ReStart, czyli wzmocniony rozrusznik, który jest w stanie uruchomić silnik, gdy tylko kierowca puści pedał hamulca
  • i-StARS, który jest rozrusznikiem-generatorem zastępującym tradycyjny rozrusznik i alternator. Jest on połączony z silnikiem za pomocą paska wielorowkowego i właśnie za jego pośrednictwem najpierw uruchamia silnik, a potem ładuje akumulator.
     

Zarówno tak zaawansowane rozwiązania, jak i klasyczne alternatory i rozruszniki produkowane są przez Valeo wyłącznie w fabrykach na terenie Francji i Polski oraz Korei Południowej. Producent zapewnia blisko 100% pokrycie potrzeb europejskiego parku samochodowego, dzięki rewolucyjnie krótkiemu okresowi aktualizacji oferty.

Jakość produktów przeznaczonych do sprzedaży na motoryzacyjnym aftermarkecie jest identyczna z tymi, które Valeo dostarcza na pierwszy montaż – co potwierdza naklejka „valeorigin”.

Techniczne informacje można też znaleźć w dziale TechAsist.

Artykuł sponsorowany Valeo

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Tadeusz, 28 października 2016, 7:45 0 0

Co z tego że jest w stanie pokryć zapotrzebowanie na 1 montaż ,gdy nie potrafi zapewnić do nich serwisu , na aftermarkecie nie ma w ofercie części do sprzedawanych rozruszników czy alternatorów .Klienci zmuszeni są później wymieniać na wyroby BOSCHA albo stosować kiepskiej jakości chińskie zamienniki

Odpowiedz