ZF Friedrichshafen AG rozpoczął długoterminowe partnerstwo technologiczne z zespołem Venturi Formula E w rywalizacji w serii wyścigów FIA Formuła serii E. Od rozpoczęcia sezonu 2016/17, ZF będzie wspierał Venturi w rozwiązaniach stosowanych w układzie zawieszenia, symulacjach oraz testach.
Głównym celem partnerstwa jest opracowanie zupełnie nowego układu napędowego, który obejmie silnik elektryczny, przetwornicę i przekładnię. ZF, razem z zespołem Venturi Formula E zaprojektuje i zbuduje kompletny układ napędowy oraz system zawieszenia, które sprostają wyzwaniom piątego sezonu wyścigowego Formuły serii E oraz regulacjom technicznym narzucanym przez FIA Technical Road Map, która zakłada wykorzystanie tylko jednego samochodu na kierowcę.
Podczas trzeciego sezonu wyścigowego, który rozpocznie się w październiku, Venturi będzie rywalizować stosując wysokiej jakości amortyzatory opracowane przez zespół ZF Race Engineering. Firmy sformułowały długofalowy plan obejmujący również inne zagadnienia związane z rozwojem technologii przy wzajemnej współpracy.
Venturi stawia na kompetencje koncernu ZF w opracowaniu nowego elektrycznego układu napędowego oraz kompleksową wiedzę i doświadczenie zespołu ZF Race Engineering, który w krótkim czasie ma pomóc w umieszczeniu zespołu na czele szybko rozwijających się wyścigów Formuły serii E.
Na potrzeby czwartego sezonu, ZF i Venturi wspólnie przeprojektują i zoptymalizują obecnie wykorzystywaną przekładnię w samochodach zespołu Venturi Formula E. Jednocześnie, ZF rozpocznie prace nad nowym układem napędowym. Jego konstrukcja będzie obejmowała najnowocześniejszy silnik elektryczny, zaawansowany system zasilania oraz przekładnię. Nowy układ napędowy, stanowiący serce samochodu zespołu Venturi, zostanie przetestowany podczas czwartego sezonu wyścigowego FIA Formuły serii E. Do wyścigowych zmagań zespół wykorzysta go na początku piątego sezonu, który rozpocznie się w czwartym kwartale 2018 roku. Głównym celem jest wygrana w poszczególnych wyścigach serii i osiągnięcie upragnionego tytułu mistrzowskiego FIA Formuły E.
"Jesteśmy dumni z pozyskania nowego partnera technologicznego – koncernu ZF. Z jego pomocą zamierzamy rzucić poważne wyzwanie innym zespołom Formuły serii E. Reputacja ZF, jako lidera w dziedzinie nowoczesnych technologii znana jest na całym świecie. Dzięki wspólnej pracy, innowacyjnym rozwiązaniom, najwyższej jakości części oraz wyspecjalizowanemu zespołowi inżynierów ZF, staniemy na podium razem z naszym nowym partnerem." – powiedział Gildo Pallanca Pastor, właściciel zespołu Venturi Formula E.
"Dla nas partnerstwo technologiczne z zespołem Venturi w wyścigach FIA Formuły serii E to impuls do pracy nad nowymi technologiami, które znajdą zastosowanie w rozwiązaniach stosowanych w pojazdach komercyjnych. Rozwój technologii elektrycznych jest kluczem do indywidualnych mobilnych rozwiązań przyszłości. Zamierzamy w znaczący sposób przyczynić się do sukcesu zespołu Veturi w ekscytującej serii wyścigów Formuły E. Wygrana potwierdzi nasze kompetencje jako lidera w dziedzinie rozwoju technologii oraz pozwoli wzmocnić nasze doświadczenie w dyscyplinach motorsportu wykorzystujących elektryczne układy napędowe. Perspektywiczna i ukierunkowana koncepcja wyścigów FIA Formuły serii E to doskonałe miejsce dla ZF, które pozwoli nam zaprezentować nasze dokonania w tej dziedzinie." – powiedział dr Stefan Sommer, Dyrektor Generalny ZF Friedrichshafen AG.
Od momentu założenia dywizji E-Mobility, na początku 2016 roku, ZF przykłada dużo uwagi w rozwój przyszłych rozwiązań w tym sektorze. W ramach działu E-Mobility firma łączy wszystkie swoje aktywności związane z elektryfikacją pojazdów osobowych i użytkowych. ZF Race Engineering GmbH, jest filią koncernu ZF Friedrichshafen AG, która opracowuje, produkuje i dystrybuuje amortyzatory, sprzęgła, przekładnie oraz inne podzespoły produkcji ZF z przeznaczeniem do zastosowania w różnych odmianach motorsportu, zatrudniając przy tym około 90 osób w swojej siedzibie w Schweinfurcie
Komentarze