Firma NSK rozszerza działalność na niezależnym rynku części zamiennych i akcesoriów do samochodów. Dotychczas spółka angażowała się głównie w obsługę producentów OEM.
– „Widzimy możliwości uzyskania korzyści biznesowych na niezależnym rynku części zapasowych do samochodów, gdzie – jak jesteśmy przekonani – firma NSK jest w stanie zapewnić wartość dodaną. Naszym celem jest wpieranie partnerów z sektora warsztatowego i dystrybutorów części, tak by ich działalność stała się bardziej zyskowna, efektywna i wydajna." – powiedział Paul Cranston Dyrektor ds. Automotive Aftermarket.
Wśród nowo wprowadzanych produktów wspierających ofertę NSK znajduje się zestaw ProKIT, zawierający oryginalne produkty zgodne ze specyfikacją producentów OEM, wykorzystywane na pierwszym montażu. Pierwsza wprowadzona na rynek seria ProKIT skupia się na łożyskach piast kół (HUB) – produktach celowo wybranych pod kątem prezentacji możliwości firmy. NSK dostarcza na rynek już trzecią generację łożysk HUB.
– „Niemal wszyscy producenci OEM wymagają produktów NSK, więc oferta tych łożysk na niezależnym motoryzacyjnym rynku części zamiennych jest kolejnym logicznym krokiem." – mówi Paul Cranston.
Firma NSK świętuje w 2016 r. 100-lecie istnienia. Jej istotną kartą przetargową jest ilość produktów NSK wykorzystywanych w samochodach, jak i liczbę samochodów wyposażonych w produkty NSK. Firma początkowo wprowadzi ProKIT w Europie Zachodniej i Rosji, obiecujących rynkach dla tego typu zestawów produktów. W przypadku Europy Zachodniej firma skupi się na głównych rynkach, pomimo że są one mocno nasycone i charakteryzują się wysoko rozwiniętą konkurencją oraz licznymi, znaczącymi fuzjami i przejęciami. Rosja z kolei oferuje zupełnie inną dynamikę jako rynek wschodzący, charakteryzujący się szybkim rozwojem. Specyfika popytu i sposób prowadzenia biznesu w Rosji są całkowicie inne, co daje możliwości szybkiego wzrostu. Niemniej jednak we wszystkich krajach firma NSK pojawi się jako nowy podmiot rynkowy, szukający udziałów rynkowych kosztem uznanych konkurentów.
W kategoriach krótko- i średnioterminowych celem spółki jest osiągnięcie rozpoznawalności marki NSK oraz rozbudowa oferty na niezależnym europejskim rynku części zapasowych do samochodów. W realizacji tego celu ma pomóc nowy zestaw produktów ProKIT. Co więcej, w ciągu następnych 3 do 5 lat spółka chce dokonać skokowej zmiany na rynku i zbudować długoterminowe partnerstwo we wszystkich krajach, które leżą w gestii odpowiedzialności NSK Europe – od Władywostoku na Dalekim Wschodzie Rosji do Reykjaviku na Islandii.
– „Nasza pozycja w sektorze OE jest tylko warunkiem wstępnym zapewniającym niezbędny zakres produktów, który wesprze nasze wejście na rynek samochodowych części zamiennych. Ze względu na fakt, że producenci OEM i rynek wtórny znacznie się od siebie różnią, musimy być bardzo skoncentrowani na specyficznych wymaganiach klientów z niezależnego rynku części zapasowych i zamienników. – powiedział Paul Cranston Dyrektor ds. Automotive Aftermarket.
Komentarze