RAVENOL wprowadza nowy, w pełni syntetyczny, płyn do przekładni automatycznych RAVENOL ATF M 9-G Serie z aprobatą producencką MB 236.17.
Automatyczna przekładnia NAG3 produkowana jest od września 2013 i stosowana od początku w samochodach Mercedes-Benz klasy E W212 E350 BlueTec z silnikiem OM 642.852 Mercedes-Benz klasy C / X218 z silnikami: OM642 LS, OM651, M278 Mercedes-Benz klasy C / A207 z silnikami: OM642, OM651 Mercedes-Benz klasy E W/S212 z silnikiem: OM651. Dodatkowo, od września 2015 wszystkie samochody Mercedes-Benz Typ C292, poza modelami AMG, wyposażone są w taką przekładnię.
Początkowo olej ten został sformułowany dla nowej generacji przekładni automatycznych i spełniał wymagania standardu MB 236.16 zgodnie z numerem OEM A 001 989 92 03. Jednakże już w praktyce okazało się, że właściwości oleju przewyższają znacznie wymagania normy 236.16 i po ponownym ulepszeniu jego formuły otrzymano nowy produkt o ultra niskiej lepkości.
Po dokonaniu testów laboratoryjnych i praktycznych olej RAVENOL ATF M 9-G Serie został zaaprobowany przez producenta Daimler AG doużytku jako olej na pierwsze oraz serwisowe zalanie dziewięciobiegowych przekładni 9G-Tronic koncernu Mercedes-Benz i otrzymał oficjalną aprobatę 236.17, odpowiadającą OEM A 001 989 92 03.
RAVENOL ATF M 9-G Serie nie może być używany w starszych przekładniach automatycznych 5- i 7-biegowych marki Mercedes-Benz, do których zaleca się oleje do przekładni automatycznych zgodnie z dopuszczeniem MB 236.10, 236.12, 236.14 lub 236.15.
Indeksy i pojemności :
- 1211139-001 – 12x1l,
- 1211139-004 – 4×4 l.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Nick90, 17 maja 2017, 10:02 0 0
a tego oleju przekładniowego to nie znam. byc może za jakiś czas się skuszę, bo akurat ostatnio w sklepie amjoil kupiłem spory zapas:D
Odpowiedz