Niezależny instytut przeprowadził testy turbosprężarek Honeywell Garrett oraz dostępnymi na rynku kopiami, sprzedawanymi przez inne firmy.
Testy wykazały nawet 40% różnice w osiągach pomiędzy dostępnymi w aftermarkecie turbosprężarkami Honeywell Garrett a ich kopiami. Emisja tlenku azotu z pojazdu wyposażonego w turbosprężarkę stworzoną na wzór jest o 28% większa niż w przypadku oryginalnego produktu Garrett, natomiast wynik emisji dwutlenku węgla w najgorszym przypadku może być o około 3% wyższy od oryginalnego produktu.
Honeywell Transportation Systems ogłosił wyniki testu 8 czerwca 2016 r. w Szwajcarskim mieście Rolle. Wyniki badań otrzymano od niezależnego laboratorium Millbrook Group, które przeprowadziło testy na zlecenie Honeywell.
Do testu wykorzystano turbosprężarki w standardzie OE Honeywell Garrett oraz zamienniki, produkowane przez inne firmy cieszące się popularnością i dużą sprzedażą na rynku europejskim, gdzie były regenerowane lub przeprojektowane bez wykwalifikowanego wsparcia technicznego producentów turbin.
Badanie pokazuje:
- Obniżony moment obrotowy, osiągi silnika pracującego ze skopiowaną turbosprężarką były słabsze od 15 do 40 % w porównaniu do oryginalnych produktów Garrett
- Emisja tlenku azotu turbosprężarki była wyższa od produktu OE od 8 do 28%
- Emisja dwutlenku węgla w przypadku kopii odbiegających od standardu OE jest wyższa o 2.0g/km do 4.5g/km niż w turbosprężarkach w standardzie OE, wzrost wykazała nie tylko emisja dwutlenku węgla, ale również zużycie paliwa, róznica wyniosła około litr więcej na każdy pełny zbiornik.
– „Wynik przeprowadzonych testów jasno przedstawia dlaczego to właśnie produkt Honeywell Garrett jest najbardziej wartościową propozycją dla dystrybutorów, mechaników oraz klientów” – mówi Eric Fraysse, wiceprezes i główny menadżer koncernu Honeywell. „Podczas przeprowadzania testów wykorzystany był Nowy Europejski Cykl Jezdny, wierzymy, że różnice w osiągach oraz emisji spalin byłyby jeszcze większy gdyby wykorzystano bardziej szczegółowy test – WLTC czyli Worldwide Light Duty Test Cycle."
W ciągu ostatnich kilku miesięcy, urzędy regulacyjne w Niemczech, Hiszpanii i Włoszech wydały oświadczenia, potwierdzające włączenie turbosprężarek w poczet części samochodowych, które wymagają zaświadczeń homologacyjnych. Rola turbosprężarki jako części zamiennej jest znacząca, ponieważ jej zastosowanie umożliwia przestrzeganie norm środowiskowych, określonych przez ustawodawcę, które mogą zostać naruszone przez zastosowanie niższej jakości (bez homologacji) części zamiennych.
Millbrook Group to grupa prowadząca niezależne przeglądy techniczne pojazdów, legalizacje oraz serwis przemyśle motoryzacyjnym, transportowym, oponiarskim, petrochemicznym oraz bezpieczeństwa.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
autonagar, 15 lipca 2016, 14:22 0 0
Wodorowanie silnika oczyszcza z nagaru układ spalinowy w tym turbinę od strony spalin.
Pyroliza wytwarzana przy wodorowaniu rozbija nagar w gaz i wydala rurą wydechową .
Bez dolewania chemii, bez demontazu , bez wymiany oleju i filtrów.
Potwierdzenie skuteczności na you tube : [LINK]
Odpowiedz