Już po raz czwarty ZF Services zaprosił klientów wybranych dystrybutorów na wyjątkowe wydarzenie, w tym roku noszące nazwę SACHS Roadshow 2016. W trakcie całodziennych imprez na Torze Jastrząb mechanicy, właściciele warsztatów i profesjonaliści z branży mieli okazję do rywalizacji i poszerzenia swojej wiedzy.
SACHS Roadshow 2016 składa się z kilku stacji. W trakcie szkoleń specjaliści ZF Services pokazali usterki, które mogą sprawiać problemy, przy użyciu specjalnie przygotowanego VW Passata. Poznali też nowy koncept ZF Services [pro]Tech, który zastąpi dotychczasowy ZF Services [pro]Tech.
Tak jak w poprzednich latach, także w trakcie SACHS Roadshow 2016 uczestnicy mieli okazję do rywalizowania w profesjonalnie przygotowanych pojazdach. W tym roku były to Volkswageny Scirocco, które wcześniej wykorzystywano w niemieckim cyklu VW Scirocco Cup. Ich moc to aż 290 KM!
Cennym doświadczeniem było też spotkanie z przedstawicielami ZF Race Engineering, którzy prezentowali różnice między seryjnymi a wyczynowymi częściami samochodowymi. Można było również zobaczyć, jak wygląda sprzęgło i zawieszenie ZF wykorzystywane w Formule 1.
Organizatorzy przygotowali również inne atrakcje, jak przejazdy Smartami w alkogoglach, wymiana kół na czas, czy jazda VW Golfem z dwiema kierownicami.
Stacja 1
W trakcie szkolenia specjaliści ZF przeprowadzali między innymi szkolenia poświęcone dwumasowym kołom zamachowym. Nie polegały one jednak na słuchaniu szkoleniowca w ławkach, lecz miały formę praktyczną – czekał na nich specjalnie przygotowany VW Passat, który mógł symulować trudne usterki. Uczestnicy szkolenia zapoznali się z takimi zjawiskami, jak hałasy przy odpalaniu pojazdu, niedomykanie się klapy powrotu powietrza oraz problemy po przestawieniu kąta synchronizacji na zaworze pompowtryskiwacza.
Do sprawdzania błędów użyto urządzeń VCDS oraz KTS, za pomocą których przeprowadzono pomiary obrotów rozrusznika, problemy z odchyłką kąta synchronizacji na zaworze pompowtryskiwacza oraz korekcję dawek na obrotach biegu jałowego.
Dla przedstawicieli branży pojazdów ciężarowych przygotowano szkolenie na temat sprzęgieł dwutarczowych w pojazdach komercyjnych.
Uczestnicy szkolenia poznali też bliżej koncept [pro]TECH, skierowany dla warsztatów osobowych i ciężarowych montujących marki SACHS, LEMFÖRDER i ZF Parts. Oferuje praktyczne wsparcie w dziedzinie technologii przeniesienia napędu i podwozia.
Pakiet podstawowy ZF Services [pro]Tech obejmuje wskazówki montażowe do konkretnego pojazdu w internetowym katalogu części WebCat, infolinię dotyczącą montażu i produktów oraz opcję zamawiania materiałów reklamowych.
Pakiet ZF Services [pro]Tech plus zawiera informacje o kampaniach serwisowych producentów pojazdów, serie szkoleń technicznych na temat sprzęgła, układu kierowniczego czy skrzyń biegów, jak również stały kontakt przez portal.
Stacja 2
SACHS Roadshow 2016 to nie tylko wiedza, ale także rywalizacja. Uczestnicy, przy asyście sześciu instruktorów, pokonywali Tor Jastrząb w pucharowych VW Scirocco. 30 najszybszych uczestników przechodziło do Finału, w którym rywalizowali o nagrodę główną.
Specyfikacja samochodów VW Scirocco
- 290 KM,
- Pojemność silnika – 2 l,
- 4 cylindry z Turbo 1190 kg,
- Sportowe zawieszenia SACHS,
- Wzmocniony układ przeniesienia napędu,
- Opony typu slick,
- Układ hamulcowy z zaciskami 6-tłoczkowymi,
- Skrzynia DSG z poprawioną charakterystyką przełożeń.
Uczestnicy rywalizowali również w komputerowych symulatorach – tam też mierzony był ich czas.
Stacja 3
Organizatorzy przygotowali dla uczestników Porsche Co-drive, czyli możliwość przejażdżki Porsche GTS oraz Porsche GT3 RS na fotelu pasażera. Pojazdy prowadzili profesjonalni kierowcy wyścigowi. Auta wciskały w fotel nie tylko podczas przyspieszania, ale także w zakrętach.
Atrakcje dodatkowe
Plan atrakcji dodatkowych stawiał na współpracę – wymiana kół na czas, jazda Smartem i nietypowym VW Golfem – wszystko to wymagało od uczestników dogadania się i synchronizacji. W trakcie jazdy po wyznaczonej trasie Smartem, na uczestników czekały przeszkody – kierowca prowadził w alkogoglach i nie miał pedałów gazu i hamulca, zaś pasażer operował pedałami, ale nie mógł dotykać kierownicy. Jeszcze większym wyzwaniem było prowadzenie VW Golfa, w którym były dwie kierownice, dwa komplety pedałów, a każdy z czterech pasażerów sterował samochodem. Również wymiana kół na czas wymagała współpracy – czas liczony był dla pary, a nie indywidualnie.
SACHS Roadshow 2016 dostarczył uczestnikom wiele wiedzy i emocji. Z pewnością wszyscy z niecierpliwością czekają na kolejną edycję.
Komentarze