Nowa generacja napinaczy pasków SKF

31 sierpnia 2005, 0:00

Firma SKF opracowała nową generację automatycznych napinaczy pasków rozrządu do silników. Rozwiązanie to zawiera wiele ulepszeń w porównaniu z istniejącymi technologiami budowy napinaczy. Należą do nich łatwiejszy montaż oraz przedłużona żywotność paska w porównaniu z istniejącymi technologiami produkcji. Oczekuje się, że nowe napinacze wejdą do produkcji w 2006 roku.
Napinacz paska rozrządu naciska na pasek rozrządu silnika, który utrzymuje synchronizację pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu. Inteligentny napinacz firmy SKF reguluje się automatycznie, zapewniając stałe napięcie paska, podczas gdy zintegrowane sprzęgło jednokierunkowe chroni przed „przeskakiwaniem zębów” paska w przypadku odbicia rozrusznika przy zapalaniu silnika. To zapewnia właściwe ustawienie rozrządu silnika i jego pracę.

 ]1L[ Ostatnia innowacja SKF, Inteligentna Automatyczna Jednostka Napinacza Paska (S-ABTU), posiada napinacz mimośrodowy o pojedynczym długim ramieniu, umożliwiający wyjątkowo łatwy i dokładny montaż, który zapewnia bardzo precyzyjną kontrolę napięcia paska przez cały zakres pracy silnika i przez cały okres użytkowania paska. Rewolucyjna konstrukcja również poprawia trwałość paska i przedłuża jego okres użytkowania, zapewniając przy tym ochronę przed „przeskakiwaniem zębów” i wynikającą z tego utratą synchronizacji napędu rozrządu.


Kluczowe elementy S-ABTU firmy SKF


Szybki, prosty i bezpieczny montaż (technologia „Pull the Pin” – „Wyciągnij sworzeń”): Napinacz S-ABTU jest najpierw mocowany śrubami w przeznaczonym dla niego miejscu, a następnie rozpoczyna pracę wyciągając po prostu sworzeń zabezpieczający. Napinacz reguluje się automatycznie do odpowiedniej pozycji zapewniając optymalne, natychmiastowe i stałe napięcie paska. Taka prosta, uniemożliwiająca uszkodzenie urządzenia procedura montażu może być stosowana zarówno na zimnym, jak i na ciepłym silniku, i jest równie skuteczna na linii montażowej, jak i w warsztacie.


Lepsze prowadzenie paska: Firma SKF zbudowała napinacz o wyjątkowo wąskich tolerancjach ruchu pionowego, które minimalizują wychylanie się paska, a co za tym idzie zmniejszają hałas i wibracje oraz zmniejszają obciążenia boczne paska, tak szkodliwe dla jego żywotności.

Stałe optymalne obciążenie paska: Sprężyna w napinaczu mimośrodowym o pojedynczym długim ramieniu wytwarza stałe naprężenie paska w wąskim zakresie tolerancji we wszystkich warunkach działania silnika i pozwala na precyzyjne wyregulowanie układu dla każdego rodzaju silnika. Dzięki temu przedłużona zostaje żywotność paska, a także zmniejsza się hałas i wibracje.


Zintegrowane sprzęgło jednokierunkowe: Zintegrowane sprzęgło jednokierunkowe będące sercem S-ABTU, chroni przed ryzykiem „przeskakiwania zębów”, które może doprowadzić do poważnego zmniejszenia synchronizacji napędu rozrządu. W czasie jakiegokolwiek przeciwstawnego ruchu paska (tj. przy odbiciu rozrusznika przy zapalaniu silnika), sprzęgło zaczepia krążek o ramię wahliwe poruszające się sprężynowo zapewniając zwiększony i stabilny nacisk na pasek i co za tym idzie, utrzymując synchronizację napędu rozrządu.


Zwiększona trwałość paska: Połączenie kluczowych elementów konstrukcji wykorzystanych w rewolucyjnym S-ABTU oraz umiejętność firmy SKF w zakresie wytłumiania urządzenia, zwiększa trwałość paska. Dodatkowo, precyzyjny montaż połączony z optymalnym dynamicznym obciążeniem paska przez cały okres użytkowania paska minimalizuje szkodliwe oddziaływanie na pasek.
S-ABTU firmy SKF został zaprojektowany w zakładzie w St. Cyr, we Francji.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!