Highpower Wizards of Nos jest prekursorem w dziedzinie budowy systemów podtlenku azotu. Są one najbardziej zaawansowane i bezpieczne na świecie. Od niedawna są dostępne w ofercie firmy Inter Cars.
Nitro montuje się w celu szybkiego i łatwego podniesienia mocy za sprawą dużej zawartości tlenu w N2O. Daje nam to możliwość wtrysku dodatkowej ilości benzyny i spalenia jej w cylindrze, co owocuje przyrostem mocy. Taki efekt można jeszcze uzyskać tylko poprzez zamontowanie turbo lub kompresora, które pompują do silnika powietrze pod ciśnieniem, dając w efekcie podobny skutek – większą ilość tlenu w komorze spalania. Podtlenek ma jeszcze dodatkowa zaletę: drastycznie obniża temperaturę powietrza zasysanego przez silnik. Często zdarza się, że stosuje się go także w celu obniżenia temperatury w komorze spalania. Ponadto, znajduje zastosowanie w samochodach wyposażonych w duże turbosprężarki, które cierpią na duży „lag” (turbodziurę), w celu przyspieszenia wkręcenia turbiny na wysokie obroty.
Rodzaje systemów nitro:
- mokry – bezpieczne rozwiązanie polegające na jednoczesnym wtryskiwaniu N2O oraz dodatkowej porcji paliwa. Przeznaczone do silników benzynowych,
- suchy – systemy tego rodzaju zalecane są do silników Diesla. Wtryskują tylko N2O.W przypadku zastosowania w silniku benzynowym, należy skonstruować układ, który będzie zwiększał w odpowiedniej proporcji dawkę paliwa w momencie aktywacji systemu.
Przyrosty mocy, jakich oczekujemy, ustalamy w prosty sposób, poprzez montaż specjalnych dysz wtryskowych na zaworze gazowym i paliwowym. Ilość dodawanej przez system mocy jest czystą zależnością pomiędzy ilością podawanego paliwa i gazu.
Podtlenek azotu jest niepalny i nietoksyczny, a więc bezpieczny. Systemy nitro angielskiej firmy Highpower można stosować zarówno w motorsporcie, off roadzie jak i w autach ulicznych, których kierowcy incydentalnie potrzebują dodatkowej mocy (np. podczas wyprzedzania). Ich montaż zajmuje około kilku godzin, co daje możliwość cieszenia się dodatkową mocą w zakresie 20 KM do 150 KM, jeszcze tego samego dnia.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Witek R., 1 czerwca 2016, 10:31 0 0
Jeszcze niech butle ładują i będzie ideał
Odpowiedz
Bart, 3 czerwca 2016, 22:25 0 0
W ofercie już od kilku dobrych lat Piotrek G. fanatyk i znawca się tym zajmuje tematem w IC od lat :)
Odpowiedz