W nadchodzącej generacji silników VW znajdzie się EA211 TSI evo o pojemności 1.5 litra, którego premierę zaplanowano na koniec 2016 roku. Można się spodziewać dwóch wyjściowych wersji czyli 96 kW oraz drugiej, mocniejszej 110 kW. Jednostka będzie wyposażona w turbosprężarkę ze zmienną geometrią firmy Garrett by Honeywell.
Wymagania dotyczące zmniejszenia spalania oraz ograniczenia emisji, skłaniają producentów w branży motoryzacyjnej do stosowania innowacyjnych rozwiązań. W nowym silniku EA211 TSI evo znajdziemy na przykład:
- nowy system wtryskowy common-rail z możliwością wtryskiwania paliwa pod ciśnieniem aż do 350 bar,
- innowacyjny sposób sterowania ciepłem w silniku,
- system odłączania cylindrów (ACT),
- natrysk plazmowy (APS) ścianek cylindrów,
- turbosprężarka ze zmienną geometrią Garrett VNT.
Technologia z użyciem, której został stworzony nowy EA211 TSI evo skutkuje zredukowaniem zużycia paliwa o około 10 % w porównaniu z poprzednikiem – 1.4l TSI (92 kW).
Po raz pierwszy, w nowym silniku TSI evo, wykorzystano turbosprężarkę ze zmienną geometrią sterowaną zaworem elektronicznym. Odnosząc się do osiągów silnika 1.4l TSI (92 kW) zauważymy znacząca zmianę w wykresie doładowania. Osiągnięcie poziomu maksymalnego momentu obrotowego, następuje tu o około 35 procent szybciej niż u poprzednika.
Dzięki odpowiedniemu ustawieniu przepływu spalin przez łopatki zmiennej geometrii oraz precyzyjnemu zestrojeniu wszystkich elementów, turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek zapewnia wysoką wydajność, a tym samym wysokie ciśnienie doładowania, w zakresie niskich obrotów.
Komentarze