Bridgestone wprowadził do sprzedaży nową oponę radialną Battlax Hypersport S21. Dzięki sprawdzonym technologiom podnoszącym parametry jazdy na mokrej nawierzchni, opony S21 pozwalają wykorzystać cały potencjał najnowszych motocykli niemal w każdych warunkach – bez uszczerbku dla bezpieczeństwa.
Przystępując do pracy nad oponami Battlax S21, inżynierowie Bridgestone za punkt odniesienia przyjęli model S20 EVO, znany z doskonałych właściwości na mokrej nawierzchni, oraz wprowadzili nowe rozwiązania, poprawiające parametry opon na suchym asfalcie i wydłużające ich żywotność. Dzięki modyfikacjom bieżnika, zwiększającym jego sztywność i poprawiającym właściwości płaszczyzny kontaktu z podłożem, nowe opony posiadają lepszą stabilność oraz właściwości jezdne, także na zakrętach.
Poprawa osiągów na suchej nawierzchni
Model Battlax Hypersport S21 przeszedł testy w Centrum Technicznym Bridgestone w Japonii. Opona na przednie koło (120/70ZR17) została wyposażona w mniejszy profil, aby zapewnić lepsze właściwości jezdne i precyzję na zakrętach, bez utraty poczucia neutralnej charakterystyki. Trójwarstwowa mieszanka oraz wypełniacz stopki o podwyższonej sztywności zapewniają z kolei optymalną amortyzację i stabilność.
Tylna opona (190/55ZR17) została wyposażona w większy profil oraz zoptymalizowaną strukturę karkasu. Rowki bieżnika zostały rozmieszczone tak, by zapewnić lepsze wyczucie tyłu motocykla i poprawić jego stabilność na zakrętach. Mniejszy poślizg na płaszczyźnie styku wydłuża natomiast przebieg eksploatacyjny.
W barku zarówno przedniej, jak i tylnej opony zastosowano nową, opartą na doświadczeniach firmy Bridgestone mieszankę opracowaną na poziomie molekularnym. Zapewnia ona większą płaszczyznę mikro kontaktu, a tym samym lepszą przyczepność, umożliwiając pewniejsze i bardziej dynamiczne pokonywanie zakrętów zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni.
„Naszym celem było wyprodukowanie ogumienia, które pozwoli w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez nowe super motocykle. Dzięki lepszym właściwościom na mokrej nawierzchni oraz poprawionej stabilności i przyczepności na zakrętach, udało nam się to osiągnąć właśnie w oponach Battlax S21” – wyjaśnia Jake Rønsholt, Managing Director, Consumer Business Unit w Bridgestone Europe.
Szybsze pokonywanie zakrętów
Parametry nowej opony radialnej Battlax zostały zweryfikowane na mokrym i suchym torze. Przeprowadzone przez Bridgestone testy porównawcze z oponą S20EVO wykazały większą stabilność nowego modelu. Opona Battlax Hypersport S21 pozwala na wchodzenie w zakręt ze znacznie większą prędkością, pokonywanie go po ciaśniejszym łuku oraz umożliwia szybsze przyspieszanie na wyjściu z zakrętu, co przekłada się z kolei na skrócenie średniego czasu okrążenia o prawie 2 proc. S21 to autentyczny krok naprzód pod względem osiągów na suchej nawierzchni, zwłaszcza w zakresie stabilności i właściwości jezdnych na zakrętach. Dodatkowo producent opony wydłużył jej przebieg eksploatacyjny aż o 36 proc.
Battlax Hypersport S21 jest dostępna w Europie od początku 2016 roku w czterech rozmiarach na przednie koło i w sześciu rozmiarach na tylne.
Komentarze