Federal-Mogul Motorparts opublikował wyniki testu nisko i bezmiedziowych klocków hamulcowych Ferodo Eco-Friction. Testy efektywności hamowania zostały przeprowadzone w niezależnym ośrodku badawczym MIRA w Wielkiej Brytanii. Wynika z nich, że klocki hamulcowe Ferodo Eco-Friction poprawiły o 10% siłę hamowania Volkswagena Golfa 6.
– „Ferodo oferuje warsztatom najnowsze technologie stosowane przez znanych producentów pojazdów na pierwszy montaż. Testy Eco-Friction w ośrodku MIRA wykazały, że nasze wysokiej jakości produkty nie tylko chronią środowisko, ale również poprawiają bezpieczeństwo” – mówi Jerome De Bruycker, Brand Marketing Director z Federal-Mogul Motorparts. – „Technologia Eco-Friction z wyprzedzeniem spełnia wymogi prawne zabraniające stosowania miedzi w materiałach ciernych. Miedź jest jednym z głównych składników tradycyjnych klocków hamulcowych. Nam udało się znaleźć jej substytuty, gwarantujące taką samą lub lepszą efektywność hamowania w porównaniu ze standardową, miedziową mieszanką cierną” – dodaje.
Podczas szczegółowych testów w ośrodku badawczym MIRA oceniano efektywność hamowania bezmiedziowych klocków Eco-Friction w porównaniu z czterema konkurencyjnymi produktami, wykorzystując samochody osobowe Volkswagen Golf 6, Renault Captur oraz auta dostawcze Peugeot Boxer i Fiat Ducato. Klocki hamulcowe Eco-Friction zwiększyły siłę hamowania VW Golfa ze 100 km/h o 10%, a z prędkości 115 km/h o 17%. Testy Renault Captur wykazały 10% lub 15% poprawę efektywności hamowania. Podobnie było w przypadku prób hamowania Peugeota Boxera i Fiata Ducato. W ich przypadku droga hamowania skróciła się odpowiednio o 12 lub 16 metrów.
Szukając substytutów miedzi, Federal-Mogul wybrał i przetestował mieszanki ponad 1500 materiałów ciernych. Nowa technologia znalazła zastosowanie na liniach montażowych znanych niemieckich marek aut klasy premium – Mercedes-Benz i Audi.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Mechanik, 14 maja 2021, 16:58 0 0
Jakie głupoty piszą, masakra . Przeciętny współczesny samochód osobowy klasy kompakt hamuje z 100km/h w granicach 40-43m, golf trzyma się w dolnej granicy tego przedzialu a nie 67-70m więc jakim cudem skróciła się drogą hamowania o 7.7m. w lepszy wynik podyktowany wyższym współczynnikiem tarcia skręcającym o 1m to bym jeszcze uwierzył ale 7.7m to abstrakcja. Zetelnosc tych testow poniżej baby z warzywniaka....
Odpowiedz